La campanya de Sant Valentí de Comerç aconsegueix milers d’interaccions en xarxes socials i repercussió nacional

La campanya de Sant Valentí de Comerç aconsegueix milers d’interaccions en xarxes socials i repercussió nacional

El regidor de Comerç, Felip Sánchez, manifesta la seua satisfacció “per l’èxit que està tenint aquesta acció en la qual reivindiquem el valor del comerç local des d’una perspectiva inclusiva, moderna i creativa”


La campanya ‘Amor Modern al Comerç de tota la vida’, posada en marxa per la Regidoria de Comerç amb motiu de la celebració del Dia dels Enamorats, ha aconseguit milers d’interaccions en xarxes socials i una repercussió nacional, ja que s’han fet ressò d’aquesta diversos mitjans i comptes de gran audiència. Aquesta campanya aborda les relacions entre els comerços i els seus clients i fa paral·lelismes amb les diferents relacions amoroses que se succeeixen en l’actualitat en la societat.

Felip Sánchez, edil de Comerç, ha assenyalat que “amb aquesta acció volíem reivindicar el valor del comerç local des d’una perspectiva inclusiva, moderna i creativa. Entre els objectius estava el de traspassar l’àmbit local i arribar a altres poblacions del nostre entorn, cosa que s’ha aconseguit i s’ha superat atés que la campanya està tenint una repercussió, no sols en les nostres poblacions pròximes, sinó també a l’àmbit estatal, per l’originalitat de la proposta i la claredat de la idea que cada client es relaciona de manera diferent amb el comerç local”.

Mitjans i comptes socials especialitzats de gran rellevància en l’àmbit publicitari espanyol, com ara  Reason Why o la Criatura Creativa han dedicat espai a parlar d’aquesta campanya. A més, des de la Regidoria assenyalen que també són molts els establiments il·licitans que han traslladat la idoneïtat d’aquests missatges cridaners, que trenquen amb els motles clàssics de Sant Valentí per a convidar tots i totes a estimar el comerç de tota la vida d’una forma oberta.

’Amor Modern al comerç de tota la vida’ ha tingut una gran repercussió en les xarxes socials, on ha obtingut més de 200.000 impactes i més de 3.500 interaccions. La campanya, a més, s’ha publicitat a través de falques radiofòniques i de suports impresos com ara mupis, posteriors d’autobús, cartelleria i adhesius.

En aquest sentit, Sànchez ha apuntat que “el caràcter atemporal del missatge ens serveix per a donar continuïtat a la campanya més enllà d’aquesta celebració, perquè puga arribar a més persones i aprofundir en els valors que trasllada, que no és una altra cosa que conscienciar sobre el gran paper que té a les nostres vides el comerç local.”

Redefinint l’Amor a Elx

La campanya ‘Amor Modern al Comerç de tota la vida’, desenvolupada per l’agència Sapristi, s’ha centrat en redefinir l’amor en relació amb el comerç local. Per a això, s’ha creat el diccionari de la RAE (Redefinint l’Amor a Elx), que uneix els termes més habituals de les relacions personals amb aquelles que es donen entre botigues i clients. I tot això a través de l’humor.

Algunes de les definicions dins de la campanya han sigut: monogàmia (relació de Juana amb el bar on es pren el café amb la llet ni freda ni calenta des de fa 25 anys perquè quan una cosa t’ompli, per què canviar-la?), relació oberta (unió entre una botiguera i la seua clienta que estima el comerç local, però que a vegades pot caure en la temptació de fer match amb un clic) o solteria (persona que no es casa amb ningú i va provant de botiga en botiga. No sol repetir, però si passa, accepta que sí, que s’està enamorant).