L’Ajuntament, FICE i AVECAL promocionaran entre la joventut l’ocupació en la indústria del calçat amb ‘microinfluencers’ i visites a fàbriques

L’Ajuntament, FICE i AVECAL promocionaran entre la joventut l’ocupació en la indústria del calçat amb ‘microinfluencers’ i visites a fàbriques

L’alcalde, Carlos González, i les presidentes de FICE i d’AVECAL, Rosana Perán i Marián Cano, firmen un conveni a la Fira de Calçat de Milà per a desenvolupar les diferents accions, per a les quals el Consistori aportarà 11.000 euros en el present exercici


Que la joventut il·licitana valore els oficis del calçat com una opció laboral viable i amb avindre. Aquesta és la meta del conveni firmat en la XCV Fira Internacional de Calçat de Milà (MICAM) entre l’Ajuntament d’Elx, la Federació d’Indústries del Calçat Espanyol (FICE) i l’Associació Valenciana d’Empresaris del Calçat (AVECAL). Un protocol d’intencions amb el qual emprendre una campanya amb xarrades, visites a fàbriques i una estratègia en xarxes socials, per a la qual el Consistori aporta 11.000 euros en el present exercici, en el qual han plasmat la seua rúbrica l’alcalde, Carlos González, i les presidentes de FICE i d’AVECAL, Rosana Perán i Marián Cano, respectivament.

“L’objectiu d’aquest acord és donar a conéixer entre els joves que el sector del calçat és atractiu, una autèntica oportunitat amb bones condicions sociolaborals i que ofereix la possibilitat de trobar treball en una activitat amb futur”, ha manifestat González després d’assenyalar la rellevància de l’acord per a les empreses i per al mateix municipi il·licità, i que, de segur, “donarà bons fruits”, ha vaticinat. “Obtindrem bons resultats donant aquesta mena de passos”, ha ratificat Perán, que ha recordat que el sector “necessita mà d’obra” i que per la seua imatge en els últims anys “no resulta atractiu”.

Per això, ha explicat el regidor, l’Ajuntament i FICE posaran en marxa una sèrie d’accions per a donar a conéixer entre la joventut “el que representa i les oportunitats del sector sabater”. En el seu “idioma”, tal com ha apuntat Perán: “Que les empreses sapiem desenvolupar-nos en TikTok o Instagram i transformem la nostra comunicació és positiu”, una iniciativa que comptarà amb microinfluencers, a més d’altres mitjans massius. A més, AVECAL oferirà xarrades en instituts amb la participació d’empresaris, treballadors del calçat en actiu i jubilats, així com visites a fàbriques.

Tot això “centrant els esforços mitjançant aquest conveni i començant a invertir en les localitats on se situen totes les empreses de calçat”, ha agregat la presidenta de la patronal sabatera. “Una de les línies estratègiques des de maig de 2022, que soc presidenta de FICE, és captar el talent jove i poder fer atractives les empreses que integren el sector”, ha reafirmat Perán i aquest és “el gran repte de la indústria del calçat il·licità per a continuar liderant el sector”, va dir l’alcalde diumenge passat.

“L’objectiu d’aquest acord és donar a conéixer entre els joves que el sector del calçat és atractiu, una autèntica oportunitat amb bones condicions sociolaborals i que ofereix la possibilitat de trobar treball en una activitat amb futur”, manifesta González

Precisament, el 14 de febrer González va mantindre a l’Ajuntament una trobada amb les presidentes de FICE i d’AVECAL, en el qual ja li van traslladar la necessitat de saba nova i de pal·liar la falta de mà d’obra qualificada del sector sabater. A més d’aquest conveni, l‘Ajuntament treballa amb la patronal, amb la Direcció General d’FP de la Conselleria d’Educació i amb els mateixos centres de secundària per a adaptar els cicles formatius i especialitzar els joves en els llocs específics demandats per una indústria que és motor econòmic i de riquesa per a Elx.