La carrera de 100 quilòmetres comença demà, dissabte 25 de febrer, a les 8.00 hores al Parc Esportiu i consisteix a recórrer aquesta distància al voltant del terme municipal en 24 hores
Més de 1.200 atletes il·licitans, nacionals i internacionals es donen cita aquest cap de setmana per a disputar una nova edició de la Transilicitana, la carrera de 100 km que recorre el terme municipal al llarg de 24 hores i que està organitzada per DYA Elx i en col·laboració amb la Policia Local i l’Ajuntament d’Elx.
L’eixida serà demà, dissabte 25 de febrer, a les 8.00 hores des del Parc Esportiu situat a l’avinguda de l’Estació, i la prova es donarà per conclosa el diumenge a la mateixa hora al passeig de Jaca, al costat del palau d’Altamira. Tots els corredors disposaran d’un dia sencer per a completar el centenar de quilòmetres de distància en una prova de la qual es preveu que es bata el rècord fixat en poc més de set hores.
L’alcalde d’Elx, Carlos González, acompanyat del regidor de Seguretat Ciutadana, Ramón Abad, i l’edil d’Esports, Vicente Alberola, ha arreplegat el seu dorsal a la Fira del Corredor, una de les novetats d’aquesta edició, que se celebra al pati d’armes del Palau d’Altamira fins a les 20.00 hores.
L’alcalde d’Elx, Carlos González, acompanyat de Ramón Abad, edil de Seguretat Ciutadana, i de Vicente Alberola, regidor d’Esports, ha arreplegat el dorsal en la Fira del Corredor que se celebra fins a les 20.00 hores al Palau d’Altamira
Hi haurà 11 punts d’avituallament i el centre neuràlgic serà el restaurant Rostidor Stadium Elx, popularment conegut com a Bar Charly, situat al carrer Algorfa, i que serà el lloc en el qual s’unificaran els menjars i sopars i on actuaran 3 bandes locals il·licitanes.
Els altres enclavaments estratègics estaran als paratges naturals del Cau, el Pantà, les platges de l’Altet i els Arenals del Sol, Ferriol i El Castre, on els participants podran degustar productes típics il·licitans com el dàtil i el suc de magrana.
El percentatge d’inscrits en aquesta prova d’ultra resistència és d’un 75% d’homes i un 25% de dones que estaran secundats per més de 200 voluntaris repartits pel recorregut i els punts d’avituallament, així com efectius de la Policia Local, protecció civil i DYA,
Els participants, que han rebut la borsa del corredor amb dessuadora, braga de coll, motxilla i got reutilitzable, contribueixen a la causa solidària de la Transilicitana: recaptar fons perquè DYA puga adquirir una cadira d’evacuació elèctrica per a traslladar persones amb mobilitat reduïda.
Carrers tallats
25 i 26 de febrer
08.00 (24h)
Itinerari: eixida des del passeig de l’Estació i final al passeig de Jaca, enfront de l’Hort del Xocolater (100km).
Reserva d’estacionament de 07.00 del 24 de febrer fins al final de l’esdeveniment al carrer Pizarro.
Des de les 07.00 del dissabte 25 de febrer fins a les 12.00 del diumenge 26 en tot el pàrquing en superfície de Candalix.
Des de les 08.00 del dissabte 25 de febrer, i fins que finalitze la prova, al carrer Algorfa.
Cap al carrer Algorfa fins a la finalització de l’Elx-Betis, fins al matí del diumenge 26 de febrer (accés a gasolinera permés)
Cap al passeig de l’Estació de 07.00 a 12.00 del dissabte 25 de febrer