L’alcalde, Carlos González, i l’edil de l’àrea, María José Martínez, acompanyats pel director de l’entitat, Miguel Molina, valoren positivament l’activitat secundada per l’Ajuntament i patrocinada per la Policia Local i el Gran Teatre, en complementar la formació de l’alumnat i fomentar valors com el diàleg i l’empatia
Més de cent vint estudiants d’instituts il·licitans han participat al Centre de Congressos Ciutat d’Elx, en la fase prèvia de l’Aula de Debat, una iniciativa pionera a la localitat organitzada per la Fundació Liderar con Sentido Común (FLSC) en col·laboració amb la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Elx i el patrocini de la Policia Local i el Gran Teatre amb la finalitat de promoure l’adquisició i la posada en pràctica d’habilitats comunicatives entre l’alumnat d’11 a 16 anys de la capital del Baix Vinalopó.
L’alcalde, Carlos González, l’edil d’Educació, María José Martínez, i membres de la Corporació Municipal, acompanyats pel director de la FLSC, Miguel Molina, s’han acostat a les instal·lacions congressuals de Porta de la Morera i han saludat els adolescents i les seues famílies, els docents i els directors de les institucions d’ensenyament adherides a una activitat valorada positivament pel regidor il·licità, en complementar “ la formació dels estudiants, perquè en el segle XXI la comunicació és fonamental per al seu futur acadèmic i professional”.
I és que, tal com ha reiterat González, que ha sigut testimoni al costat de Martínez de com els vint equips concurrents argumentaven o refutaven sobre la idoneïtat de crear un exèrcit de la Unió Europea, el tema a debatre en la classificatòria, amb accions d’aquesta índole s’afavoreix “la millora de la comunicació i el debat raonable i dialogant, unes destreses que a la joventut els vindran molt bé”.
Els jurats, entre ells el cap i la portaveu del cos de seguretat municipal, César Zaragoza i María José Aranda, així com professionals de l’acadèmia, dels mitjans de comunicació i integrants de la mateixa fundació, entre altres, han avaluat diferents paràmetres del llenguatge verbal, no verbal i paraverbal de les intervencions dels xics i les xiques: la coherència argumentativa, la capacitat d’improvisar respostes, un vocabulari variat i apropiat, l’expressivitat, el contacte visual, el domini de la veu i dels silencis… Des de FLSC apunten que, de manera preliminar, els participants van treballar temes com el pensament crític, la investigació, l’oratòria o sentit de l’humor.
Els vint equips concurrents argumenten o refuten sobre la idoneïtat de crear un exèrcit de la Unió Europea, el tema a debatre en una jornada de la qual ixen els quatre classificats que disputaran la semifinal l’1 d’abril, data en la qual igualment se celebrarà la gran final a la seu congressual de Porta de la Morera
“A l’Ajuntament estem molt satisfets de col·laborar amb la Fundació Liderar con Sentido Común, perquè entenem que l’art de debatre ha de ser cada vegada més habitual en classe”, ha manifestat Martínez, que ha qualificat l’Aula de Debat com “un èxit”. Aprendre aquest art basat en el diàleg, ha prosseguit la regidora, aporta valors a l’alumnat com el compromís i l’empatia, a més d’experiències per a recordar i la convivència entre membres de diferents comunitats educatives.
D’aquesta jornada, que ha inclòs una xarrada de la Unitat de Mitjans Aeris (UMAE) de la Policia Local, posada en marxa en 2020 i que actualment compta amb tres drons, han eixit els quatre equips —IES Victoria Kent, IES Misteri d’Elx, Devesate (La Devesa School) i Champion (La Devesa School)— que disputaran la semifinal al Centre de Congressos l’1 d’abril. Després d’aquesta fase, en l’esmentada data i al mateix lloc, se celebrarà la gran final.