La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i l’alcalde, Carlos González, mantenen a l’ajuntament il·licità una reunió de seguiment sobre infraestructures ferroviàries
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) ja treballa en la ubicació de l’estació de la línia de Rodalia C1 d’Elx Parc Empresarial, una vella reivindicació de l’Ajuntament il·licità. Així ho ha comunicat la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que ha mantingut una reunió de seguiment sobre infraestructures ferroviàries amb l’alcalde de la localitat, Carlos González, i edils del seu Equip de Govern al mateix Consistori de la capital del Baix Vinalopó.
A més, Bernabé ha informat que en aquests moments s’estan fent els treballs previs per a traure a concurs públic la redacció del projecte de la connexió ferroviària entre el nucli urbà i l’estació Elx Alta Velocitat, situada a la pedania de Matola, per la qual cosa “en els pròxims mesos es podrà dur a terme la seua licitació”, ha dit després d’agrair “l’esforç i el treball constant” del Govern Local, amb trobades periòdiques de treball per a efectuar un seguiment de les inversions en infraestructures.
En aquest sentit, Bernabé s’ha referit a la primera fase de la denominada “Variant de Torrellano”, que permetrà complir el “compromís” del Govern Central de connectar la línia de C1 de Rodalia, i amb això Elx, amb l’Aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández. La redacció del projecte va ser inclosa en els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2023, i, un mes després de la seua aprovació, el febrer passat, ja es va adjudicar per 2,4 milions d’euros a una Unió Temporal d’Empreses (UTE), que va redactar aquesta primera fase. “És un exemple del compromís de l’Executiu amb aquesta infraestructura, que és vital”, ha reafirmat la delegada del Govern en la Comunitat, mentre González ha definit aquesta com “la clau de volta de les infraestructures de la província i de la modernització de la línia de Rodalia”.
“Aconseguirem que la línia millore en els trams il·licitans amb l’electrificació i l’ample de via, per a situar-la en el mapa europeu de la connectivitat ferroviària que és el Corredor Mediterrani”, afirma Bernabé
Amb aquestes actuacions, ha assenyalat Bernabé, a més de millorar la connexió per tren de la localitat amb el seu entorn immediat, “aconseguirem que la línia de Rodalia millore en els trams il·licitans amb l’electrificació i l’ample de via per a situar-la en aquest mapa europeu de la connectivitat ferroviària que és el Corredor Mediterrani”. Un mapa al qual ja pertany Elx gràcies a l’“aposta decidida del Govern d’Espanya” amb l’entrada en funcionament de l’alta velocitat en 2021.
“Considerem que s’estan produint avanços satisfactoris”, ha manifestat González després d’una trobada en la qual “hem posat sobre la taula reivindicacions, plantejaments, desitjos i anhels de millora d’una línia de Rodalia, que és fonamental no sols per a Elx, sinó per a la connexió de la ciutat amb Alacant, amb Múrcia i amb la veïna comarca de la Vega Baixa”, ha prosseguit després de mostrar la seua gratitud a Bernabé per la seua presència a la ciutat per a tractar temes “absolutament essencials” per a, igualment, incrementar “la competitivitat del territori i de les nostres empreses”.
El regidor defineix com “la clau de volta de les infraestructures de la província i de la modernització de la línia de Rodalia” la primera fase de la variant de Torrellano, que connectarà la localitat amb l’aeroport
Més assumptes sobre aquest tema que li ha traslladat el regidor il·licità a Bernabé han sigut la substitució del material rodant de la C1, ja que està “absolutament desfasat” en l’actualitat, a l’igual que l’evolució dels plans d’electrificació i duplicació del traçat. Així mateix, ha emfatitzat la importància de connectar amb Rodalia “el Parc Empresarial més dinàmic del sud de l’Arc Mediterrani” i de configurar la terminal de l’AVE a Matola com a “estació intermodal i d’alta velocitat” amb la connexió amb el nucli urbà.
D’altres de les inversions a Elx del Govern d’Espanya que ha destacat Bernabé han sigut la remodelació del ferm de la A-7, que va concloure fa dies i va suposar una inversió de 6 milions d’euros; els plans de recuperació i la remodelació de 300 habitatges del barri de Porfiri Pasqual per 10 milions d’euros, el conveni d’acord dels quals va firmar González amb la ministra; o l’Àrea de Regeneració i Renovació Urbana (ARRU) de Sant Antoni. “El Govern d’Espanya no sols aposta per la connectivitat d’Elx, sinó per la qualitat de vida dels seus ciutadans i de les seues ciutadanes”, ha finalitzat.