Elx se suma al Manifest de la Mobilitat Activa per a avançar cap a un municipi més saludable i sostenible

Elx se suma al Manifest de la Mobilitat Activa per a avançar cap a un municipi més saludable i sostenible

La regidora de l’àrea, Esther Díez, presenta el document que té com objectiu impulsar els desplaçaments a peu i amb bicicleta per a generar ciutats amb òptima qualitat de l’aire, menys contaminants, més habitables i resilients


L’Ajuntament s’ha sumat al Manifest de la Mobilitat Activa per a impulsar els desplaçaments a peu i amb bicicleta amb l’objectiu d’avançar cap a una ciutat més sostenible. La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha presentat a la seu de la UMHE Plaça de Baix, al costat del vicerector d’Inclusió, Sostenibilitat i Esports de la UMH, Raúl Reina, de la secretària autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, Ofèlia Gimeno, i del cofundador i responsable de relacions institucionals de l’Aliança de col·laboració i innovació publicoprivada ‘El Futuro de la Movilidad’, Luis Morales, el document dissenyat en col·laboració amb diversos ministeris, ayuntaments, associacions, empreses i startups del sector que volen sensibilitzar la població i tots els sectors socials i econòmics sobre la importància d’un model de mobilitat més saludable i menys contaminant.

“Des de l’Ajuntament considerem que la mobilitat sostenible és l’eina més poderosa que tenim per a lluitar contra l’emergència climàtica sobretot en una ciutat on més del 80% de les emissions contaminants provenen del trànsit privat”, ha destacat l’edil, que ha remarcat “la importància de posar en valor aquest altre vessant de la salut per a recordar que a més de la configuració de la ciutat, per a entendre-la com una ciutat més humana i verd, estem aconseguint també que tinguem entorns més saludable i major qualitat de l’aire per a garantir als nostres veïns i veïnes una millor qualitat de vida”.

Díez ha recordat que en l’estudi posat en marxa al costat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx els resultats reflecteixen que allà on apliquem polítiques de Mobilitat Sostenible i, en particular, de Mobilitat Activa hi ha un efecte directe en la rebaixa de les emissions contaminants en aquests espais”.

La mobilitat activa permet un envelliment més saludable de la població, ja que facilita un estil de vida més activa, amb major interacció i trobada social. En aquest sentit, l’edil ha manifestat que la salut i la mobilitat van de bracet principalment per a previndre afeccions cardiorespiratòries, malalties mentals i dermatològiques amb afecció especialment als col·lectius més vulnerables.

“En definitiva, l’objectiu és traslladar la importància de comprometre’ns amb desenvolupar per part de les administracions les polítiques públiques de mobilitat sostenible, però també per part d’entitats privades a continuar avançant en aquesta matèria”, ha apuntat Díez, que preveu que el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible s’aprove en el pròxim Ple del mes d’abril per a assegurar l’estratègia del desenvolupament de totes aquestes polítiques verdes que tenen com a objectiu rebaixar les polítiques contaminants fins a un 50% l’any 2030.

La secretària autonòmica de Salut Pública ha donat suport a la ferma aposta de l’Ajuntament per la mobilitat i ha apel·lat no només a fer salut des dels centres sanitaris sinó també des de les administracions locals i autonòmiques.

Per part seua, Reina ha subscrit les paraules de l’edil i ha destacat la seua gran aposta pel desenvolupament del concepte de campus saludable que està molt interconnectat amb aquest Pla de Mobilitat Sostenible que es va presentar el mes de setembre passat.

Mentrestant, Morales ha mostrat la seua satisfacció “per la posada en marxa d’aquesta iniciativa gràcies a les polítiques valentes i audaces impulsades per a Regidoria de Mobilitat” i ha posat en relleu que “en els temps d’emergència climàtica i sanitària és fonamental un canvi de rumb i desplegar actuacions ambicioses en benefici d’una mobilitat més saludable. En aquest sentit, Elx ja està fent una gran faena amb les conversions en zona de vianants i carrers de convivència per a la ciutadania que han d’estar al centre en aquest nou model de mobilitat”. El responsable de relacions institucionals de l’Aliança de col·laboració i innovació publicoprivada ha recordat que “150 municipis de més de 50.000 habitants han de definir una zona de baixes emissions i això és una oportunitat per a transformar el model de ciutat ja que hui dia el 70% està ocupat pels vehicles privats i només el 30% al vianant”.