Carlos González, acompanya el secretari autonòmic d’Habitatge, Alejandro Aguilar, en la presentació de l’aquest projecte les obres del qual s’iniciaran en l’últim trimestre de l’any
L’alcalde d’Elx, Carlos González, i els edils Mariano Valera, Héctor Díez i Felip Sànchez, han acompanyat el secretari autonòmic d’Habitatge, Alejandro Aguilar, al barri dels Palmerars on ha presentat el projecte d’un edifici de 70 habitatges destinats a lloguer social enfront del Palau de Justícia.
La inversió total d’aquesta actuació de la Conselleria d’Habitatge ascendeix a 11,2 milions d’euros (IVA inclòs), segons ha donat a conéixer Aguilar, que ha assegurat que la previsió és iniciar les obres en l’últim trimestre d’enguany, amb un termini d’execució aproximat de 24 mesos.
La construcció d’aquest edifici suposaria una primera fase, ja que es contempla un altre segon bloc, amb altres 70 habitatges, dins del mateix projecte. Ambdós edificis ocuparien una parcel·la amb una superfície de 5.785 m² i una edificabilitat de 13.884 m² que donaria cabuda a un total aproximat de 140 habitatges i espais comunitaris.
“Aquest és un exemple de les polítiques de regeneració urbana per a modernitzar la ciutat i per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania”, ha destacat l’alcalde, que ha afegit que “és un projecte que està directament relacionat amb aquest treball que la Generalitat i de l’Ajuntament estem fent per a la regeneració urbana als barris més vulnerables de la ciutat”.
González ha fet una valoració molt positiva de la presentació que s’ha fet als Palmerars, que permetrà la construcció de 69 habitatges i un centenar de places de garatge.
“L’objectiu és contribuir a la revitalització d’un barri que és molt important per a la ciutat, però també afavorir l’accés a l’habitatge d’un nombre important de ciutadans”, assegura el regidor
“L’objectiu és contribuir a la regeneració, modernització i revitalització d’un barri que és molt important per a la ciutat, però que necessita de l’impuls públic per a la seua transformació”, ha indicat l’alcalde, que ha afegit que “a més, es posen les condicions per a afavorir l’accés a l’habitatge d’un nombre important de ciutadans”.
L’alcalde ha recordat que als Palmerars ja s’ha actuat amb l’enderrocament de dos blocs del carrer Llimoner i l’ARRU que es va dur a terme al carrer Magraner, amb una inversió de 2,5 milions d’euros.
“No es tracta d’una política aïllada que se centra exclusivament als Palmerars, sinó que té altres exponents molt rellevants al barri de Sant Antoni i a Porfiri Pasqual, a Carrús”, ha indicat el regidor.
En la presentació, Alejandro Aguilar ha manifestat que la reactivació de la promoció d’habitatge públic per part de la Generalitat Valenciana és “una de les línies estratègiques contemplades per a desenvolupar mitjançant els fons europeus”. En aquest sentit, ha assenyalat que “hem emprés una sèrie d’actuacions per a ampliar el parc públic mitjançant noves promocions destinades al lloguer social” i que, a més, “ajudaran a la baixada dels preus de l’arrendament”.
Per part seua, Carlos González ha ressaltat “les polítiques de regeneració urbana per a modernitzar la ciutat i millorar la qualitat de vida i el benestar dels ciutadans”. En aquest sentit, ha valorat el projecte previst a Elx pel Consell i que suposarà “la revitalització d’un barri que necessita de l’impuls públic per a la seua transformació d’una forma decisiva”.
Cinc milions d’euros en projectes per a Elx
Finalment, el secretari autonòmic ha assenyalat que el projecte presentat per al barri dels Palmerars se suma a uns altres a la ciutat a les zones de Porfiri Pasqual i Sant Antoni.
Pel que fa a Porfiri Pasqual, ha explicat que, gràcies a la col·laboració de la Generalitat i les entitats locals, “estem aconseguint vehicular els fons europeus a aquells llocs més vulnerables del nostre territori”. D’aquesta manera, “donem una resposta contundent a una demanda històrica dels veïns i les veïnes de Carrús amb una inversió de 13 milions d’euros, 9,96 procedeixen dels fons europeus”. Un muntant que permetrà la rehabilitació de 18 blocs amb 302 habitatges amb criteris de sostenibilitat i d’eficiència energètica.
Així mateix, Alejandro Aguilar ha recordat que la intervenció de la Generalitat en l’entramat urbà d’Elx no es limita als fons europeus. “Un exemple és la regeneració urbana que des de fa anys estem desenvolupant al barri de Sant Antoni amb una inversió de 20 milions aproximadament. Una actuació amb la qual edificarem de nou 339 habitatges públics”, ha conclòs.