L’Ajuntament convoca el dimarts 14 de març cinc minuts de silenci a la plaça de Baix per la defunció del jove corredor en la Mitja Marató d’Elx, Fernando Ayala Collado

L’Ajuntament convoca el dimarts 14 de març cinc minuts de silenci a la plaça de Baix per la defunció del jove corredor en la Mitja Marató d’Elx, Fernando Ayala Collado

L’alcalde, Carlos González, expressa, en nom de l’Equip de Govern, “la consternació per una circumstància absolutament lamentable que ha generat un gran dolor en tota la família de l’esport i en el conjunt de la ciutat”


L’Ajuntament d’Elx ha convocat per al dimarts 14 de març a les 17.30 hores a la plaça de Baix cinc minuts de silenci per la defunció del jove corredor en la Mitja Marató, Fernando Ayala Collado. L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha expressat “la nostra consternació, el nostre dolor, per una circumstància absolutament lamentable que ha generat un dolor en tota la família de l’esport i en el conjunt de la ciutat. En primer lloc, traslladar el nostre condol, el nostre afecte i la nostra solidaritat als familiars d’aquest jove, lamentable mort ahir en el transcurs d’aquesta prova esportiva tan important per a la ciutat”.

González ha destacat que “quan es va produir aquella circumstància tot el dispositiu d’emergències es va posar a atendre immediatament el jove quan es va esvair, i també va ser traslladat a l’Hospital General d’Elx, on van continuar amb totes les maniobres per a la seua reanimació, però tristament no van aconseguir recuperar-lo i va morir a l’hospital”.

Així mateix, el regidor il·licità ha indicat que la prova va transcórrer amb total normalitat, encara que amb més calor del que és habitual en aquest moment del any, però sempre dins de circumstàncies climatològiques no extremes, de normalitat. Per tant, estem esperant conéixer la causa concreta de la mort, que ens dirà l’autòpsia. Lamentem enormement aquests fets”.

Quant a les assistències mèdiques en la prova, l’alcalde ha concretat que van ser “quatre, inclosa la del jove tristament mort. Els altres tres s’estan recuperant a l’Hospital General, que emetrà una nota per a informar de la situació al llarg d’aquest matí”.