L’Ajuntament finalitza la tramitació municipal per a la modificació del Pla General que permet la creació del nou Mercat Gastronòmic

L’Ajuntament finalitza la tramitació municipal per a la modificació del Pla General que permet la creació del nou Mercat Gastronòmic

La regidora d’Urbanisme, Ana Arabid, explica que aquest tràmit possibilitarà la protecció de l’antic edifici, així com la seua rehabilitació per a convertir-se en un espai gastronòmic cultural que contribuïsca a la dinamització del centre històric


La regidora d’Urbanisme, Ana Arabid, ha informat que ja ha finalitzat la tramitació municipal de l’expedient de modificació del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) que genera les condicions urbanístiques necessàries per a donar solució definitiva a la problemàtica generada entorn de l’edifici del Mercat Central i que estableix les bases per a convertir-lo en un mercat gastronòmic i compatibilitzar la protecció del patrimoni amb la dinamització hostalera i comercial del centre històric.

Arabid ha exposat els avanços administratius en relació amb la modificació del PGOU núm. 36 que implica el canvi de qualificació de tres parcel·les municipals en les quals situen actualment L’Escorxador, l’edifici de l’antic mercat central i l’actual mercat, fins ara provisional.

D’altra banda, possibilita la consolidació del mercat de proveïments a la seua ubicació actual, ja que estableix les condicions urbanístiques per a això

“En el pròxim Ple s’abordarà el debat i la votació de l’expedient d’aprovació provisional d’aquesta modificació del Pla general per a la seua remissió a la Conselleria de Política Territorial a la qual competeix la seua aprovació definitiva”, ha assenyalat l’edil, que ha afegit que “per tant, finalitza la tramitació municipal d’aquest expedient l’avaluació ambiental favorable del qual es va aprovar el 22 d’abril de 2022, posteriorment, el Ple del mes de juny el va sotmetre a informació pública. Per la qual cosa, en la pròxima sessió plenària es procedirà a la seua aprovació provisional”.

Segons la responsable d’Urbanisme, això comportarà dos assoliments importants. D’una banda, es possibilitarà la protecció de l’antic Mercat Central, així com la seua rehabilitació per a convertir-se en un espai gastronòmic cultural que contribuïsca a la dinamització del centre històric. D’altra banda, possibilita la consolidació en la seua ubicació actual del mercat de proveïments i estableix les condicions urbanístiques per a això.

Informes preceptius favorables

Arabid ha explicat que la modificació del Pla General compta amb l’informe favorable de la Conselleria de Cultura i també amb el de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

També s’han presentat escrits d’al·legacions per diferents entitats i particulars en què es dona complida resposta en l’expedient.

D’altra banda, la Regidora ha assenyalat que de les modificacions realitzades es desprén un increment de dotacions tant d’equipaments com de zones verdes.