L’alcalde recorda en la Gala d’Agricultor de l’Any que el Govern Municipal portarà als tribunals juntament amb la Generalitat el decret del Govern d’Espanya sobre el transvasament
L’alcalde, Carlos González, ha anunciat que aquest mes de març es posa en marxa el programa d’ajudes municipals dotat d’un milió d’euros per a pal·liar els efectes de la pujada de preus a conseqüència de la Guerra d’Ucraïna. Així mateix, ha proposat als agricultors la creació d’una taula sectorial per a abordar la problemàtica dels costos que les palmeres disperses pel Camp d’Elx generen als agricultors. Ho ha fet en el transcurs de la Nit del Camp d’Elx organitzada per ASAJA i en la qual s’ha entregat el Premi a l’Agricultor de l’any 2022, l’objectiu del qual és reconéixer públicament la professionalitat i la labor d’aquells que dia a dia treballen en un mitjà que té com a tasca principal la d’alimentar a la població.
Al costat de l’alcalde van assistir a la gala l’edil de Medi Rural, Felip Sànchez, l’edil de Seguretat Ciutadana, Ramón Abad i l’edil de Modernització de l’Espai Públic, Héctor Díez, juntament amb membres de la Corporació Municipal. Prèviament a la gala va tindre lloc l’Assemblea interna d’ASAJA Elx-Joves Agricultors, presidida pel seu president, Pedro Valero, i a la qual van assistir els edils il·licitans.
“Destinarem un milió d’euros a un programa d’ajudes als xicotets productors agrícoles amb la finalitat de reduir l’impacte de la pujada de costos derivats de la Guerra d’Ucraïna. Es tracta de 500 euros per explotació agrària, el marc estarà aprovat aquest mes i farem tot el possible perquè la tramitació siga simple i el pagament siga ràpid perquè produïsca els seus efectes en aquest moment en el qual els agricultors esteu patint l’impacte de la pujada de preus”.
En aquesta edició el premi ‘Agricultor de l’any’ va ser per a l’empresa familiar agrària Fruites i Hortalisses Mas Serrano, que va nàixer com a societat en 1995 de la mà de Francisco i Manuel Mas, que van arreplegar el testimoni dels seus pares i oncle, fundadors de les arrels d’aquesta casa en 1960
González, ha donat suport, a més, a les reivindicacions del president d’ASAJA, Pedro Valero, respecte a l’aigua. “Vull expressar el meu rebuig frontal i rotund a la decisió del Govern d’Espanya que retalla l’aigua transvasada. El transvasament és imprescindible per al camp il·licità, per això la Junta de Govern i jo com a alcalde, hem decidit recórrer juntament amb la Generalitat el decret del Govern d’Espanya que augmenta el cabal ecològic i que posa en perill la nostra agricultura. Estarem al vostre costat i anirem als tribunals a defensar un transvasament que considerem que és absolutament essencial”.
A més, l’alcalde, ha anunciat la posada en marxa d’una taula sectorial que puga estudiar la problemàtica entorn del palmerar rural, a causa dels costos que les palmeres tenen per als agricultors. “Un punt de trobada per a buscar respostes viables i realistes perquè el palmerar dispers no siga una càrrega per als agricultors il·licitans i puguem mantindre una cosa tan important per als il·licitans i il·licitanes com és el nostre Palmerar”, ha anunciat.
“Aquest és un Govern Municipal que valora la importància que té l’activitat agrària a Elx i estem al vostre costat dialogant, negociant i buscant respostes a les necessitats del camp i dels homes i dones que sou agricultors”, ha indicat el regidor.
Gala Agricultor de l’Any 2022
“Aquesta trobada serveix per a evidenciar la importància que l’agricultura té per a Elx des del punt de vista econòmic, però també des del punt de vista social i ambiental”, ha declarat l’alcalde, que ha afegit que “serveix per a posar en valor les bones pràctiques que es duen a terme al Camp d’Elx, com és el cas de l’empresa reconeguda amb el premi Agricultor de l’Any”.
En aquesta edició el premi ‘Agricultor de l’any’ va ser per a l’empresa familiar agrària Fruites i Hortalisses Mas Serrano, que va nàixer com a societat en 1995 de la mà Francisco i Manuel Mas, que van arreplegar el testimoni dels seus pares i oncle, fundadors de les arrels d’aquesta casa en 1960. Ells són els responsables i protagonistes d’haver transformat una explotació agrícola d’aleshores amb plantacions de carxofes, i elevar-la al que és hui: una capdavantera empresa que exporta el 70% de la seua producció, centrada en el producte autòcton del Camp d’Elx (carxofa, magrana i figues) als millors mercats d’Alemanya, França, Itàlia, Portugal i el Regne Unit amb les seues marques H.Mas, Assur i Mas Selección.