Més de 5.000 escolars d’Elx s’han beneficiat del programa impulsat per l’Ajuntament i la Fundació ANAR contra l’assetjament i el ciberassetjament

Més de 5.000 escolars d’Elx s’han beneficiat del programa impulsat per l’Ajuntament i la Fundació ANAR contra l’assetjament i el ciberassetjament

La regidora d’Educació, María José Martínez anuncia la firma d’un conveni per a impulsar aquesta iniciativa als col·legis il·licitans després dels bons resultats obtinguts en les primeres cinc edicions


La regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, ha fet balanç juntament amb la directora de la Fundació ANAR a la Comunitat Valenciana, Teresa Martínez Peral, del “Programa de prevenció de l’assetjament escolar i ciberassetjament”, un projecte finançat per la Fundació Juan Perán-Pikolinos que ha celebrat la seua cinquena edició a Elx i del qual s’han beneficiat més de 5.000 xiquets i xiquetes de cinqué de primària.

“Es tracta d’un programa de prevenció contra la violència entre iguals en l’àmbit escolar en el qual s’aborda la problemàtica de l’assetjament escolar des d’una perspectiva global amb els centres educatius, mitjançant tallers impartits per dos psicòlogues”, ha explicat Martínez.

L’alumnat puntua el programa amb un 4,3 sobre 5 i el 100% dels xiquets i de les xiquetes manifesten que han reflexionat sobre les conseqüències negatives de l’assetjament escolar

La responsable municipal d’Educació ha anunciat que fruit de la gran acceptació d’aquest programa entre els centres escolars, els mateixos menors i les seues famílies, l’Ajuntament firmarà pròximament un conveni amb la Fundació ANAR per a ampliar aquest projecte i que puga arribar a més centres.

Respecte a l’última edició, la regidora ha explicat que el programa s’ha impartit en 24 centres educatius del municipi amb la participació d’un total de 55 grups i més de 1.200 escolars.

“L’objectiu d’aquest programa no és un altre que potenciar a les aules de primària un clima de convivència basat en l’empatia, el respecte i l’assertivitat amb la finalitat de promoure actituds prosocials en l’alumnat que fomenten la convivència entre iguals i la prevenció específica de l’assetjament escolar i del ciberassetjament”, ha indicat María José Martínez.

Per part seua, Teresa Martínez ha destacat l’èxit que està tenint aquest programa per la creixent demanda d’aquest per part dels centres i les famílies.

La responsable d’ANAR ha indicat que “l’objectiu és treballar la prevenció de l’assetjament escolar i del ciberassetjament, que els docents, que els xiquets i xiquetes i les seues famílies se sensibilitzen sobre aquest problema, que puguen identificar les diferents figures en el procés d’assetjament (agressors, víctimes i observadors) i que sàpien que cal ajudar a totes aquestes. En definitiva, detectar, previndre i intervindre”.

Entre els aspectes sobre els quals es treballa es troba l’autonomia i la responsabilitat individual, la responsabilitat col·lectiva, la comunicació assertiva i la comunicació empàtica.

“Al costat d’això, abordem els rols i estereotips, perquè moltes vegades l’assetjament escolar es basa a incidir en les diferències que poden ser de qualsevol mena, des del xiquet que més estudia fins a aquell que és vist diferent. Volem que sàpien que en la diversitat està la riquesa”, ha apuntat la directora d’ANAR.

“En el tractament del ciberassetjament ensenyem els xiquets i les xiquetes a utilitzar de manera responsable els seus dispositius electrònics, ja que cada vegada se’ls donen a una edat més primerenca i sense filtres. No ensenyem els nostres fills i filles a utilitzar-los responsablement. Volem que sàpien que no han de fer a través d’un dispositiu electrònic el que no farien cara a cara”, la destacat.

Finalment, Teresa Martínez, ha destacat que les valoracions sobre aquest programa han sigut molt bones. “L’alumnat ens ha puntuat amb un 4,3 sobre 5 i els docents amb un 4,8. I és important destacar que el cent per cent de l’alumnat manifesta que ha reflexionat sobre les conseqüències negatives de l’assetjament escolar”.