La representació il·licitana compta per primera vegada amb un espai propi per a mostrar la seua oferta dins de l’estand de Turespaña
Visitelche participa en la fira ITB de Berlín, que se celebra entre el 7 i el 9 de març, per primera vegada amb la marca turística Elx, amb l’objectiu de donar a conéixer l’oferta turística del municipi als turistes alemanys i incrementar la quota de mercat d’un dels majors països emissors de viatgers del món.
Visitelche repeteix la seua presència a l’estand de Turespaña, sota el paraigua de Turisme Comunitat Valenciana, però enguany Elx disposa, com a novetat, del seu propi espai expositiu en haver sigut reconeguda recentment com a marca turística territorial de la Comunitat Valenciana.
Durant les jornades de la fira es mostrarà el conjunt de l’oferta turística de la ciutat amb especial atenció als productes tradicionalment més atractius per als turistes alemanys com l’oferta cultural i patrimonial, gastronòmica, compres, espais naturals i platges a més de totes les experiències que es poden reservar des de la web de Visitelche, en www.visitelche.com.
A més d’atendre els professionals del sector turístic al mateix expositiu, l’equip de Visitelche atendrà diverses reunions de treball i assistirà al “speed networking” organitzat per la fira amb diferents operadors turístics.
El regidor de Turisme, Carles Molina, assenyala que “els turistes alemanys ocupen el tercer lloc en nombre de visites” al municipi
Una fira dirigida a professionals i turistes
La ITB de Berlín és una fira dirigida a professionals del sector turístic i a públic final que té lloc al recinte firal “Messe Berlín” del 7 al 9 de març. Es tracta de l’esdeveniment turístic més important dels que se celebren a Alemanya des del punt de vista de l’afluència de professionals del sector.
La fira que enguany celebra la seua edició 56, compta amb la participació de 180 països de 5 continents, amb uns 10.000 expositors repartits en una superfície de 160.000 metres quadrats i un volum de negoci estimat en uns 6.000 milions d’euros.
Alemanya és el tercer emissor turístic per a Espanya, després del Regne Unit i de França. El mercat turístic alemany és un dels principals del món, ja que el 77% de la seua població realitza almenys un viatge vacacional a l’any. Alemanya és el tercer país que més gasta en turisme a l’àmbit mundial per darrere de la Xina i dels EUA. I per a la Comunitat Valenciana, el mercat alemany és també el tercer emissor de turistes pel seu volum de despesa, (635,2 milions €) amb una despesa mitjana de 1.083€ per turista i 101,7€ de despesa mitjana diària.
“També al nostre destí, Elx, els turistes alemanys ocupen el tercer lloc en nombre de visites. Més del 80% dels alemanys viatgen a la nostra Comunitat amb l’afany de gaudir d’un clima mediterrani assolellat i bo. A més, el mercat alemany experimenta un creixent interés pel turisme d’urbà i de ciutat, per les activitats de turisme actiu i de naturalesa, una oferta turística que perfectament podem oferir a Elx”, ha comentat Carles Molina, Regidor de Turisme referent a la participació d’Elx és aquesta fira turística internacional.
Sis aerolínies operen vols regulars directes entre Alemanya i l’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández, amb un total de 13 connexions amb les principals capitals alemanyes.