Ajuntament i Conselleria realitzen la inspecció tècnica de l’edifici en el qual se situarà el servei de tuteles

Ajuntament i Conselleria realitzen la inspecció tècnica de l’edifici en el qual se situarà el servei de tuteles

L’IVASS va adquirir recentment les antigues oficines de la Tresoreria de la Seguretat Social per a situar la seu de l’IVASS i donar servei a la província, una actuació que s’emmarca en la política de descentralització de l’ens autonòmic


Representants de l’Ajuntament i de l’Institut Valencià de Serveis Socials (IVASS), dependent de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, han realitzat una visita tècnica per a comprovar l’estat en el qual es troben les instal·lacions de l’antiga Tresoreria de la Seguretat Social on situarà el servei d’Atenció a les Persones amb Mesures Judicials de Suport (SAPEMA), nova denominació de l’antic servei de tuteles.

Per part de l’Ajuntament han assistit l’alcalde, Carlos González, la regidora Esther Díez i el regidor de Drets Socials i Polítiques Inclusives, Mariano Valera, mentre que per part de la Conselleria ho han fet el secretari autonòmic d’Organització de Sistemes, Xavier Uceda i el director general de l’IVASS, Ramón Orozco.

Cal recordar que la Conselleria va adquirir per 490.950 euros les antigues oficines de la Tresoreria de la Seguretat Social per a situar la seu de l’IVASS i donar servei a la província, una actuació que s’emmarca en la política de descentralització de l’ens autonòmic.

 

L’edifici es troba amb una sèrie de deficiències que s’han d’esmenar i adequar per a garantir la seguretat, funcionalitat i habitabilitat d’aquest, la posada a punt de les instal·lacions i una xicoteta adaptació dels diferents espais a l’ús i necessitats, així com una millora en l’eficiència energètica.

També cal dotar d’un nou accés a l’edifici pel carrer Mare de Déu dels Desemparats, ja que es troba a la mateixa cota que la planta baixa i cal dur a terme la redistribució de la sala diàfana de planta baixa situada al carrer Mare de Déu dels Desemparats de manera que permeta albergar una sala d’atenció o de reunions i del servei d’atenció al ciutadà, així com la redistribució dels despatxos de planta primera.

D’altra banda, es dotarà l’edifici d’un lavabo adaptat per a persones amb mobilitat reduïda a la planta baixa.

Altres actuacions a realitzar són la reforma dels lavabos i de la sala de neteja, així com previsiblement, la substitució de l’acumulador d’ACS i dels aparells sanitaris; la posada en marxa de les instal·lacions i la comprovació del correcte funcionament de totes aquestes; la redistribució de l’accés pel carrer Mare de Déu del Carme per a ampliar la sala diàfana; la substitució de la fusteria metàl·lica per fusteria de PVC amb cambra d’aire o la substitució de les lluminàries existents per lluminàries LED.

En general, es tracta d’adequar l’edifici a la normativa vigent i comprovar el correcte funcionament d’aquest, així com adaptar xicotets espais a les necessitats del programa.

La inversió per a la realització de la reforma i l’adequació de l’edifici, així com per a la seua posada en funcionament es podria estimar en un cost aproximat entre 181,5 i 363 €/m², calculat a partir del mòdul de cost d’obra nova de l’IVE vigent a data de redacció i el coeficient de reforma aplicat.