L’alcalde, Carlos González, i l’edil d’Educació, María José Martínez, acompanyats pel cap d’estudis de l’institut, Raúl Aráez, i pel professor d’Educació Física Antonio Cremades, assisteixen a la prova esportiva celebrada al migdia a la pedania
Al voltant de quatre centenars d’alumnes de l’IES La Foia han participat en la IX Carrera pel Sàhara amb motiu de la Jornada Cultura i Solidària organitzada pel mateix centre de secundària. La comunitat educativa ha convertit els carrers limítrofs a la instal·lació educativa en un circuit urbà d’un quilòmetre. Els estudiants de primer i segon de l’ESO han donat voltes pel recorregut en un temps màxim de vint minuts, mentre que els de tercer, quart i batxillerat han fet el mateix amb un període límit de trenta minuts.
L’alcalde, Carlos González, i la regidora d’Educació, María José Martínez, acompanyats pel cap d’estudis de l’institut, Raúl Aráez, i pel professor d’Educació Física Antonio Cremades, a més de visitar els aularis de l’IES La Foia i de saludar els corredors, els docents i els xics i xiques encarregats de la desena de parades instal·lades al pati de l’institut, s’ha interessat per algunes de les accions emmarcades dins del Projecte d’Innovació Educativa Hamelin i per la Jornada Esportiva esdevinguda el dimarts 4 d’abril a les instal·lacions del centre. També pels tallers de la Jornada Cultura i Solidària, que han arrancat amb diferents propostes dirigides als 600 alumnes, com ara la realització de manualitats amb diversos materials, concursos sobre cultura general i altres activitats.
Tot allò recaptat amb els dorsals de la carrera, a un euro cadascun, es destinarà a l’organització Dar Al Karama, que acull de manera temporal menors sahrauís amb especial preocupació per la seua salut. D’altra banda, els diners arreplegats a les parades serà per al Projecte APS, una iniciativa d’aprenentatge i servei d’ajuda al poble sahrauí que du a terme l’institut des de fa sis anys, per a l’Associació Espanyola contra el Càncer i per a altres entitats benèfiques sense ànim de lucre.