Unes 5.000 persones van visitar l’oficina de turisme Tourist Info Elx des del Divendres de Dolors fins al Dilluns de Pasqua i destaca l’augment de visitants nacionals de Canàries (175%) i d’internacionals d’Alemanya (120%)
Les dades de visitants de Setmana Santa a l’Oficina de Turisme d’Elx van en línia amb les dades de l’any passat, cosa que indica una tendència positiva a l’alça. 5.000 persones van visitar l’oficina de turisme Tourist Info Elx des del Divendres de Dolors fins al Dilluns de Pasqua i destaca l’augment notable de visitants procedents de mercats emissors nacionals com ara Canàries (175%), Castella-la Manxa (58,5%), Madrid (23%) i Múrcia (49%). També ha sigut destacable la fidelització de turistes de la mateixa Comunitat Valenciana, que mantenen un volum important de visites a l’oficina de turisme, com en anys anteriors. Pel que fa a mercats emissors internacionals destaca l’augment de turistes procedents d’Alemanya (120%), Polònia (200%), el Regne Unit (90%), així com un augment significatiu de visitants locals.
D’aquestes dades, es desprén un augment molt rellevant de turistes estrangers (31,4%) fet que s’explica per l’augment de connexions aèries (Łódź a Polònia i Lisboa) a l’aeroport Alacant Elx Miguel Hernández.
“Aquestes xifres projecten una tendència molt positiva i poden ser preses com a referència per a la temporada estival, que es preveu molt forta, amb xifres superiors a 2019”, segons el regidor de Desenvolupament Turístic, Carles Molina.
Durant les setmanes prèvies a Setmana Santa des de Visitelche s’ha realitzat una campanya de promoció a les comunitats autònomes de Múrcia, Catalunya, Madrid, Comunitat Valenciana i a la província d’Albacete, que ha generat un abast total estimat d’uns 2 milions d’impactes en mitjans en línia i xarxes socials, i entorn dels 10 milions d’impactes en mitjans offline, durant la totalitat de la campanya. Ha aconseguit més 50.000 visites en la pàgina web de Visitelche que han generat prop de 200.000 consultes durant aquestes dates, la majoria d’aquestes relacionades amb els continguts de la programació i actes de la Setmana Santa, així com de les activitats i experiències a realitzar a la ciutat durant aquestes vacances.
Com a principal novetat, el programa de Setmana Santa s’ha distribuït a través de l’aplicació Whatsapp Business a l’oficina de turisme, a més d’en mà com s’ha fet tradicionalment.
El regidor de de Desenvolupament Turístic, Carles Molina, destaca que “aquestes xifres projecten una tendència molt positiva i poden ser preses com a referència per a la temporada estival, que es preveu molt forta”
També, i segons les dades facilitades per l’Associació d’Empreses Turístiques d’Elx (AETE), la Setmana Santa ha permés als establiments hotelers il·licitans aconseguir una taxa d’ocupació del 87,6% de manera conjunta. Des del Dijous Sant fins al Diumenge de Resurrecció diversos allotjaments s’han acostat al ple tècnic, mentre que la resta també han aconseguit xifres notables. Aquest registre d’ocupació mostra un augment de 2,6 punts respecte al mateix període de 2019 (85%).
Aquests resultats van d’acord amb l’excel·lent participació de públic durant la Setmana Santa d’Elx, segons dades municipals, enguany la Setmana Santa ha generat l’afluència de més de 350.000 persones, un 16,67% més que l’any passat, una de les més multitudinàries quant a afluència de visitants dels últims anys.
També, segons dades oferides per la Policia Local, 70.000 persones van acompanyar a Jesús Triomfant en la processó del Diumenge de Rams, mentre que les de la vesprada van congregar 40.000. El Dilluns, Dimarts i Dimecres Sant van reunir 25.000, 30.000 i 30.000 il·licitans i visitants, respectivament. Durant el Dijous Sant, el Crist de Zalamea va traure al carrer 40.000 persones, entretant la resta de passos 20.000. El Divendres Sant, en la processó general, van desfilar 30.000. I el Diumenge d’Al·leluies, punt final de la Setmana Santa il·licitana, 70.000.
A més, Elx es posiciona com la quarta ciutat de la Comunitat Valenciana amb més sol·licituds de reserva de “Bo Viatge” durant la Setmana Santa, amb més de 330 reserves. El Bo Viatge és un programa de la Generalitat per a fomentar el turisme interior, que subvenciona part del viatge a qualsevol punt de la Comunitat Valenciana. El programa ha generat 6.000 reserves d’ocupació durant aquesta Setmana Santa i Pasqua en la seua tercera edició. En aquests dies els destins més demandats són Benidorm, Calp, Peníscola, Elx, Finestrat, Altea, València, Alacant, Dénia i Morella.