Turisme presenta a Elx ‘Travel Explore’, una eina de màrqueting amb intel·ligència artificial per a conéixer millor als nostres visitants

Turisme presenta a Elx ‘Travel Explore’, una eina de màrqueting amb intel·ligència artificial per a conéixer millor als nostres visitants

El regidor de Desenvolupament Turístic, Carles Molina, el director general de Turisme Comunitat Valenciana, Herick Campos, i el director d’Intel·ligència Turística, Mario Villar, participen en la jornada celebrada al Centre de Congressos


Turisme Comunitat Valenciana, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (INVAT·TUR) i de Visitelche, ha presentat el programari de màrqueting turístic ‘Travel Explore’, en una jornada que ha comptat amb la participació del regidor de Desenvolupament Turístic, Carles Molina; del director general de Turisme Comunitat Valenciana, Herick Campos; del director d’Intel·ligència Turística, Mario Villar, així com d’estudiants, empresaris i representants sectorials.

Es tracta d’un nou element desenvolupat en l’últim any per Turisme i que ajuda a conéixer dades sobre les cerques de vols de persones que tenen intenció de viatjar a la Comunitat per a conéixer des d’on, qui i quant tarden els visitants a adquirir el seu viatge. Tal com expliquen des de Visitelche, el sector turístic requereix cada vegada més d’intel·ligència, que permet millorar el màrqueting turístic per a conéixer millor els visitants reals o potencials sobre la base de la informació, al rastre que deixen quan visiten una web, obrin i lligen un anunci o realitzen una cerca.

“Travel Explore compila 8,5 milions de dades que estan basades en les cerques dels nostres deu principals mercats europeus, i amb intel·ligència artificial s’analitzen i s’atorga informació tan senzilla com alhora complexa”, ha explicat Villar. Per part seua, Molina ha concretat que aquesta eina brinda “la finestra d’oportunitat”, en ser capaç d’examinar d’on venen les cerques, per la qual cosa el màrqueting serà molt més directe, eficient, amb una inversió més baixa i, d’aquesta manera, es coneixerà més fàcilment a quin públic objectiu dirigir-se.

“Aquesta eina parteix de l’avantguarda de la innovació en la seua màxima esplendor, en ser capaç de predir quin turista pot vindre i en quin moment ens busca per a viatjar”, ha reiterat el director d’Intel·ligència Turística, que ho ha extrapolat al cas d’Elx, que compta amb l’avantatge competitiu de l’aeroport internacional, una cosa molt important per a atraure turisme de reunions, incentius, congressos i exposicions (MICE). “Elx pot aprofitar Travel Explore i fer un màrqueting més segmentat cap a aquest mercat, que presenta major poder adquisitiu i protagonitza una desestacionalització molt gran”, ha afegit Villar.

Una localitat bolcada amb la innovació i la qualitat turística

En aquest sentit, Molina ha manifestat que “per a obtindre tota aquesta informació que ens interessa, es requereix disposar de dades rellevants, quadres de comandament adequats, poder mesurar els impactes de les nostres accions promocionals”. El responsable municipal ha prosseguit i ha assenyalat que “la informació i la intel·ligència turística són eines que ens poden orientar a realitzar determinades accions, i que només cobra sentit captar-la i tractar-la si ens serveix per a ajudar-nos a prendre decisions” i per això s’empren mètriques, algorismes o intel·ligència artificial, “cosa que ens situa en una posició de privilegi, però amb dades que hem de saber aprofitar, interpretar i actuar en conseqüència”, ha comentat.

Amb aquest programari, que la localitat il·licitana pot aprofitar per a aconseguir una segmentació i atraure el turisme MICE, és possible analitzar 8,5 milions de dades basades en les cerques dels deu principals mercats europeus

Molina, a més, ha agraït a l’INVAT·TUR l’important treball que realitza, sempre a l’avantguarda de la intel·ligència turística al nostre país, alhora que l’ha animat a continuar apostant per la investigació i la innovació en turisme: “Des d’Elx, ens esforcem per avançar és aquest objectiu, i per això hem aprovat un Pla de Destinació Turística Intel·ligent, que juntament amb el Pla Estratègic ens han permés renovar la condició de Municipi Turístic, obtindre la Marca Turística de la Comunitat Valenciana, que ens obri noves possibilitats per a la promoció de la nostra localitat, o haver aconseguit l’aprovació del Pla de Sostenibilitat Turística en Destins, amb més de 2,4 milions d’euros, que s’executarà en els pròxims tres anys”.

“Venim a presentar els nostres respectes a Elx, que ha aconseguit ser Marca Turística de la Comunitat Valenciana amb molta faena”, ha expressat Villar. El director d’Intel·ligència Turística ha lloat la labor de l’empresariat, “que ha passat una època que no és fàcil d’oblidar i en la qual han remuntat” i el turisme el principal motor per a alçar la Comunitat Valenciana i la província després de la pandèmia.

Setmana Santa i taula de debat

“Amb totes aquestes fites”, ha prosseguit el regidor, “estarem en condicions de competir més i millor en el mercat turístic, amb marques i entitats del sector turístic local i amb la inestimable ajuda de Turisme Comunitat Valenciana”. Així mateix, Molina ha donat les gràcies a Campos i a Villar per la seua presència a Elx per a “presentar aquesta magnífica eina, que millorarà el màrqueting turístic d’administracions públiques, associacions i empreses”, i, alhora, també ha traslladat la seua gratitud al director general per resoldre amb celeritat l’expedient de sol·licitud de Festa d’Interés Turístic Autonòmic per a la Setmana Santa d’Elx, que segur que ha tingut efectes positius en la posada en valor i visibilitat de la cita natzarena il·licitana.

Durant la presentació, igualment, s’ha celebrat una taula de debat sobre com realitzar i enfocar el màrqueting per a millorar la venda directa, moderada pel mateix Villar i en la qual han participat el representant d’Associació d’Empreses Turístiques d’Elx (AETE) i director de l’empresa de relacions públiques TARSA, José Vicente Castaño, i el product mànager en Alannia Resorts, Carlos Pérez Fur.