La Regidoria de Desenvolupament Rural i l’Associació de Productors de Dàtils impulsen una campanya informativa per a fomentar el consum del fruit i conscienciar sobre els avantatges del seu consum

La Regidoria de Desenvolupament Rural i l’Associació de Productors de Dàtils impulsen una campanya informativa per a fomentar el consum del fruit i conscienciar sobre els avantatges del seu consum

El regidor de l’àrea, Felip Sànchez, i el president d’entitat, Miguel Ángel Sánchez, destaquen que l’acció divulgativa consta de material audiovisual i fullets que es difondran per xarxes socials i mitjans de comunicació


A pocs dies de la concessió de marca de qualitat al Dàtil d’Elx per part de la Conselleria d’Agricultura, la Regidoria de Desenvolupament Rural de l’Ajuntament i l’Associació de productors de Dàtils han impulsat una campanya per a fomentar el consum d’aquest producte. El regidor de l’àrea, Felip Sànchez, acompanyat pel president de l’associació, Miguel Ángel Sánchez, ha presentat l’acció que dona a conéixer, a través de material audiovisual i fullets informatius, l’activitat que desenvolupa l’entitat i pretén conscienciar sobre els avantatges del cultiu d’aquest fruit i del seu consum.

Tal com ha explicat Sànchez, “des de la Regidoria s’han dut a terme durant aquests últims anys diverses campanyes de promoció del consum del dàtil, una de les grans eines de supervivència d’aquest aliment, que pot ajudar a incentivar l’augment de la producció”.

Sànchez agraeix a l’associació la seua proactivitat a l’hora d’enaltir el producte i assegura que amb la nova marca de qualitat aconseguida es podrà ampliar la seua comercialització i professionalitzar el sector datiler

Per part seua, el president de l’associació ha explicat que el tríptic està traduït en espanyol, valencià i anglés. Així mateix, ha assenyalat que en el paper s’inclou un llistat amb els valors nutricionals que aporta aquest producte, un dels estudis desenvolupats per la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMHE) amb la col·laboració de la Càtedra del Palmerar. Segons ha apuntat Sánchez, en aquest fullet apareix el calendari de treball en la palmera de gener a desembre perquè les persones aprenguen les tasques i valoren la quantitat de labors que es realitzen a l’any. A més, al costat d’això, s’ha creat un espot publicitari.

Miguel Ángel Sánchez, que ha agraït el suport de l’Ajuntament, ha apuntat que en l’audiovisual s’ha volgut posar en valor la història mil·lenària que vincula el dàtil amb la ciutat d’Elx i s’ha intentat reflectir aquest producte a través de l’art en un quadre de Sorolla o paisatges com el hardí Hort del Cura amb la Palmera Imperial al fons i també se li ha atorgat un cert protagonisme al paper que exerceix el palmerer.

El regidor ha agraït a l’associació la seua proactivitat a l’hora d’enaltir el producte i ha assegurat que amb la nova marca de qualitat aconseguida es podrà ampliar la seua comercialització i professionalitzar el sector datiler.