La Regidoria d’Educació, la Càtedra Pere Ibarra i l’Associació de María Teresa Vega atorguen els premis d’investigació històrica a l’alumnat de cinc centres educatius

La Regidoria d’Educació, la Càtedra Pere Ibarra i l’Associació de María Teresa Vega atorguen els premis d’investigació històrica a l’alumnat de cinc centres educatius

L’alcalde, Carlos González, i la regidora de l’àrea, María José Martínez, entreguen els guardons a l’IES Victoria Kent, la Devesa School Elx, Vicente Verdú, Cayetano Sempere i L’Assumpció


L’IES Victoria Kent ha albergat la quarta edició dels premis d’investigació històrica: ‘Història gràfica de la meua família’, una iniciativa impulsada per la Càtedra Pere Ibarra amb la col·laboració de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Elx i l’Associació d’Història María Teresa Vega, que està dirigida a estudiants d’Educació Secundària i Batxillerat. L’alcalde, Carlos González, i la regidora de l’àrea, María José Martínez, han assistit a l’acte d’entrega dels guardons a l’alumnat de cinc centres educatius il·licitans que han sigut distingits en el concurs per indagar en els seus avantpassats i compartir amb la societat uns records que permeten conéixer millor la història d’Elx.

També han sigut presents el director de la Càtedra Pere Ibarra de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMHE), Miguel Ors; el president de l’Associació d’Història María Teresa Vega, el docent José Antonio Serrano; el director de l’IES Victoria Kent, Francisco Javier Ferrández, i la professora d’Història, María Isabel López, impulsora de la iniciativa.

Els agraciats i les agraciades són: Mireia Bertomeu, de l’IES Victoria Kent; Carmen Centelles Hidalgo, de la Devesa School Elx; Gabriel Sansano Ruiz, de l’IES Vicente Verdú; Adrián Penalva Tendero, de l’IES Cayetano Sempere; Carmen Antón Latour, de l’IES L’Assumpció.

El premi especial al Centre Escolar amb major participació ha recaigut en l’IES Victoria Kent, mentre que el premi especial del jurat ha sigut per a Carmen Centelles Hidalgo, de la Devesa School Elx.

L’alcalde ha agraït als centres educatius la seua participació en aquesta iniciativa que “permet a més de recuperar la història des de la perspectiva familiar, reconstruir una època i conéixer com era la nostra ciutat en determinats moments històrics i connectar el present amb el passat”. En aquest sentit, González considera “fonamental veure com ha evolucionat la ciutat, com es transforma l’estètica de les famílies i la dinàmica de la societat”, ha apuntat.