La demolició d’aquesta infraestructura en desús és deguda als danys a l’estructura
Aquesta setmana han conclòs els treballs de demolició del depòsit elevat de Bonavista, una infraestructura que es trobava en desús a causa dels danys en la seua estructura, segons han explicat la direcció d’obres de l’empresa mixta Aigües d’Elx.
Per a les tasques d’enderrocament s’ha utilitzat una maquinària especialitzada en la demolició d’aquesta mena de construccions, que també es van utilitzar per als enderrocaments dels edificis afectats pel terratrémol de Lorca l’any 2011.
Aigües d’Elx inverteix 203.313 euros en la reparació del depòsit amb capacitat de 500 m³, que dona servei a Bonavista i a part de la pedania d’Altabix
Aquests treballs s’emmarquen dins de les tasques de reparació estructural del depòsit semisoterrat de Bonavista, que compten amb un pressupost de 203.313 euros. Segons la direcció de l’obra, ja han finalitzat els treballs de substitució i reparació del forjat, a més de la impermeabilització del got interior del depòsit. Les següents fases seran la construcció de casetes per a la instal·lació de les bombes i telecomandament, sistemes de cloració, control i mesura.
A més dels treballs d’urbanització, s’adequarà el talús existent amb un mur de contenció de formigó armat i es reposarà el clos amb una porta de doble full. Amb aquesta actuació es garanteix la qualitat de la pressió i continuïtat del servei d’aigua potable a Bonavista i en part de la pedania il·licitana d’Altabix.
Aquest projecte forma part del Pla director d’infraestructures del cicle integral de l’aigua 2020-2030 que planteja les actuacions necessàries per a millorar el nivell de servei de les infraestructures existents i s’adeqüen a les exigències actuals i s’anticipen a les conseqüències del canvi climàtic.