La Policia precinta 600 botelles d’alcohol en un establiment que va vendre alcohol a menors en presència dels agents

La Policia precinta 600 botelles d’alcohol en un establiment que va vendre alcohol a menors en presència dels agents

Un grup  de menors reconeix que ha adquirit alcohol i tabac en botigues de conveniència


La jornada festiva del diumenge ha transcorregut conforme el que es preveu i, ja a la nit, s’ha detectat un menor nombre d’assistents al concert de pagament de la Barraca Municipal, on l’entrada i l’eixida de persones s’ha realitzat de manera progressiva i sense altercats.

El dispositiu policial ha sigut integrat, com és habitual, pels Equips Operatius de Seguretat (EOS), el Grup de Suport a Operacions (GAO) i la Brigada Nocturna de la Policia Local, amb l’objectiu de promoure un ambient segur i previndre incidents derivats del consum d’alcohol i d’altres substàncies tòxiques.

El cos policial ha intensificat, en aquestes dates, el control d’establiments que subministren alcohol al marge del que es preveu en la Llei de Salut Valenciana, especialment el subministrament a menors d’edat i la venda fora de l’horari permés, és a dir, entre les 22 h i les 7 h. De fet, en un establiment de la nostra ciutat, passat l’horari habilitat per a la venda, el Grup de Suport a Operacions (GAO) va observar com es venien dos botelles de whisky a un menor, per la qual cosa van procedir a precintar els productes alcohòlics del comerç, com a mesura cautelar.

Gràcies al dispositiu de prevenció del consum de begudes alcohòliques en llocs no autoritzats, es va localitzar a l’interior del Parc Municipal un grup de nou menors, entre 14 i 17 anys, que portaven diverses botelles d’alcohol, que es disposaven a consumir, així com nombrosos cigarrets i van reconèixer de manera espontània als agents que havien adquirit tant les botelles com el tabac fora del seu paquet i en unitats soltes en diversos comerços de la nostra ciutat on, segons les seues manifestacions, solen vendre a menors. Immediatament, la Unitat d’Establiments i Activitats (UEAC) va realitzar el seguiment del cas, amb inspecció en els establiments sospitosos de cometre aquestes irregularitats.

 

Sobre la mitjanit, es localitza un menor escapolit d’un centre d’Alacant fent botelló

En aquesta línia, cal destacar que el nombre de propostes de sanció administrativa per consumir alcohol en llocs no autoritzats és sensiblement inferior a la registrada en el dia d’ahir, que a penes es van superar les 100.

Així mateix, sobre la mitjanit, una patrulla local va localitzar, al costat d’un grup de joves que feien “botelló”, un menor que es trobava escapolit d’un centre d’acolliment de menors de la localitat d’Alacant, per la qual cosa immediatament va ser reintegrat a aquest i es van informar les autoritats d’aquest fet.

Cal destacar que, durant una de les actuacions per consum d’alcohol en via pública, es va identificar a un home sobre el qual pesava una ordre judicial de cerca, detenció i personació d’un Jutjat d’Alacant, per la qual cosa va ser detingut en compliment d’aquest mandat.

Conforme a la normativa de seguretat ciutadana, s’han intervingut quatre navalles a la zona d’oci, per constituir objectes susceptibles de causar danys i lesions.

Per part seua, la Brigada Nocturna del Cos Local, ha procedit a la detenció d’un home per un presumpte robatori amb força a l’interior d’un vehicle estacionat al pàrquing de Candalix, al qual va sorprendre in fraganti sostraient objectes de valor.