Les obres d’eliminació del carril fins a la Plaça de Benidorm han començat aquest matí i estaran finalitzades en els pròxims dies
Des de primera hora del matí, l’Ajuntament d’Elx està procedint a la retirada del carril bici al carrer Joan Carles I en el tram fins a la plaça de Benidorm.
Els treballs conclouran en els pròxims dies i per a aquesta finalitat, els tècnics municipals han previst alternatives, que estaran degudament senyalitzades, pels carrers Miguel d’Unamuno i Martín de Torres que es converteixen en carrers aptes per a bici, ja que connecten directament amb el tram del carril bici a l’avinguda d’Alacant, a través de Facasa, i són vies amb menor densitat de trànsit.
El regidor de Mobilitat, Claudio Guilabert, ha subratllat que “aquest era un compromís electoral amb el qual els dos partits que conformem el govern municipal vam concòrrer a les eleccions. En uns dies, Joan Carles I tornarà a l’estat anterior, i evitarem retencions i embossos, a més d’eliminar punts perillosos en la circulació.
El regidor ha recordat que aquest carril bici es va realitzar sense un informe de trànsit de la Policia Local que avalara aquesta decisió i amb caràcter de provisionalitat. “Aquest Govern Municipal si compta amb un informe detallat de la unitat de trànsit de la Policia Local, firmat pel Comissari Principal del cos”,
L’informe conclou que:
“El carril bici implementat en Joan Carles I, genera inseguretat per als ciclistes i vianants i provoca retencions. La inseguretat és conseqüència del disseny del mateix carril. La seua bidireccionalitat incrementa el risc, ja que genera dissonàncies cognitives i augmenta l’estrés perceptiu dels conductors que pretenen accedir a la via principal, Joan Carles I, des dels carrers adjacents, o que s’incorporaran a aquests últims. Els problemes de retenció del trànsit es produeixen a conseqüència d’un disseny que, en una via amb un ample reduït i ús intensiu amb un centre escolar, un supermercat i locals de serveis, ha conservat d’una banda la banda d’estacionament, una zona de càrrega i descàrrega, un carril de circulació estàndard i un carril bici bidireccional”.
La Policia Local emet un informe que avala la supressió d’aquest tram de carril bici
El mateix informe assenyala que “aquest carril en concret ha provocat 10 accidents lleus des de gener de 2022, segons arreplega el mateix informe de la Policia Local.
Guilabert ha subratllat que “com saben aquest Govern Municipal, i així ho hem reiterat en moltes ocasions, està a favor dels carrils bici, però han de ser vies escomeses correctament i que no suposen cap perill ni per als ciclistes, ni per als vianants, ni per als vehicles. En aquesta legislatura continuarem amb la construcció de nous carrils bici en zones habilitades i sempre seguint els criteris tècnics i amb els informes policials pertinents.
El regidor de Mobilitat ha indicat que “si vostés es pregunten si serà Elx una ciutat que aposte per la mobilitat sostenible i que respecte els carrils bici: la resposta és SÍ. I dins de 4 anys acabarem el mandat amb més i millors carrils bici dels que tenim actualment”.