El govern municipal inicia totes les actuacions de Mobilitat incloses en la segona convocatòria d’ajudes europees

El govern municipal inicia totes les actuacions de Mobilitat incloses en la segona convocatòria d’ajudes europees

El projecte del bescanviador d’autobusos en Doctor Caro ja està en Contractació amb la intenció de començar els treballs al més prompte possible


L’Ajuntament d’Elx ha iniciat totes les actuacions contemplades en la segona convocatòria d’ajudes europees en matèria de Mobilitat. Segons el regidor de l’àrea, Claudio Guilabert, “amb el començament de totes aquestes es dona per completada la primera fita d’aquesta convocatòria, que era tindre a 24 de setembre de 2023 tots els projectes iniciats”.

Guilabert ha assenyalat que el projecte de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) ja s’ha iniciat amb la redacció amb l’ordenança. “Aquesta ZBE és limitada i se centrarà en implantar els mecanismes en zones per als vianants del centre, sense limitar la circulació”.

El projecte del tancament de l’anell perimetral patirà una sèrie de modificacions després de comptar amb l’opinió dels tècnics i la Unitat de Trànsit de la Policia Local sobre els punts de major congestió. Segons el regidor, a l’avinguda de la Universitat i al carrer Sucre es traslladaran els carrils bici a un altre punt de les vies per a evitar l’eliminació de les zones centrals amb jardins.

El tancament de l’anell perimetral inclou una sèrie de modificacions als carrils bici de l’avinguda de la Universitat i carrer Sucre

Les actuacions de plataformes úniques a la zona del Raval, el Pla i el Centre es troben ja en Contractació per a iniciar el procés d’adjudicació al més prompte possible. A més, s’ha apostat per continuar avançant en la implantació de 55 noves estacions de BiciElx amb 750 noves bicicletes, també a les pedanies. “Hem sol·licitat un informe sobre els punts de major mobilitat i petició d’aquest servei per a poder implantar-lo en les pedanies”.

El regidor també ha destacat el desbloqueig del projecte de bescanviador d’autobusos als carrers Doctor Caro i Alfredo Llopis. “Ja es troba en contractació i és una prioritat absoluta”, ha afirmat Guilabert, que ha assenyalat que el projecte no patirà modificacions “perquè s’adequa a la zona i és similar al que es vol posar en marxa en la zona del centre de salut de Sant Fermí”. “Volem agilitzar els terminis i tirar endavant projectes que són bons per a Elx”.

A més, el passat 31 d’agost van entrar en funcionament els sis nous autobusos elèctrics.