L’Ajuntament baixa un 1% l’IBI, i un 1,5% els impostos de vehicles, IAE i l’ICIO

L’Ajuntament baixa un 1% l’IBI, i un 1,5% els impostos de vehicles, IAE i l’ICIO

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz confirma que la baixada serà progressiva fins a 2027 i que a final de legislatura l’IBI s’haurà reduït entorn al 5%


La junta de govern ha aprovat les modificacions per a les ordenances fiscals de 2024, que hauran de ser ratificades en ple extraordinari el pròxim 17 d’octubre perquè entren en vigor el pròxim 1 de gener.

El tinent d’alcalde d’Estratègia, Francisco Soler ha indicat que “la immensa majoria de les taxes i preus públics es mantenen en els preus de l’exercici anterior. Les taxes de taules i cadires estaven suspeses fins al 31 de desembre. Prorroguem aquesta suspensió 6 mesos més fins al mes de juny, perquè tots els negocis es puguen adaptar, i a més els avancem que es mantenen els preus com estaven en 2020”.

Els impostos inicien la rebaixa progressiva anunciada “en el pròxim pressupost de 2024, l’inici de la nostra rebaixa impositiva que serà progressiva fins a 2027”, indica Soler.

o  L’IBI es redueix en 2024 en un 1%

o L’IVTM, Impost de vehicles es redueix en 1,5%

o L’IAE, es redueix en 1,5%

o I l’ICIO (IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS I OBRES) es redueix en 1,5%

La baixada d’impost suposa un minvament en els ingressos d’aproximadament 1,5 milions d’euros.

En aquest sentit l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz ha assenyalat que “iniciem en el nostre primer any de govern la baixada progressiva d’impostos a la qual ens vam comprometre. És la primera vegada en 8 anys que es toca l’impost de béns immobles. Recorden vostés que en 2018, el govern anterior va pujar l’IBI un 1,5%”.

“Això és una baixada progressiva d’impostos, que aplicarem durant tota la legislatura en tots els impostos. L’objectiu és que, pel que respecta a l’IBI, preveiem que en 2027 hàgem acumulat una rebaixa del 5%”, confirma l’alcalde.

Ruz ha anunciat que “ens haguera agradat baixar més els impostos des d’aquest primer any però hem de ser conscient de la situació econòmica de l’Ajuntament. I del caos i la nul·la gestió dels fons EUDIS que ha suposat la perduda de més de 10 milions d’euros en subvencions europees”.

La tinent d’alcalde de Família, Aurora Rodil, ha valorat molt positivament la baixada progressiva d’impostos i ha subratllat que “en el pròxim pressupost no es tocarà cap partida d’Acció Social que queda blindat per a ajudar a les persones més vulnerables”.

Les ajudes a l’IBI i al rebut d’Aigua, també estaran blindades en els pròxims pressupostos.