L’Associació ha muntat taules informatives a la Plaça de Baix i ha repartit fullets amb la programació d’actes lúdics i informatius al llarg de tot el mes d’octubre
La regidora de Joventut, Educació i Discapacitat, María Bonmatí, ha agraït el compromís de l’Associació de Familiars i Persones amb Malaltia Mental Greu de la Província d’Alacant, “no sols per hui, sinó per la labor que exerceixen tot l’any”, ha afirmat María Bonmatí.
La Salut Mental és un dret universal i així ho ha assenyalat la directora d’ASFEME, María José Gisbert durant la lectura del Manifest. En aquest s’ha reivindicat la importància de la Salut Mental a la societat, on la salut psíquica comprén un dret humà universal que ha de ser protegit per tots.
Gisbert ha afirmat que “en aquest dia volem posar de manifest que la Salut Mental és un dret inherent a la condició humana i el seu gaudi no entén de barreres ni de fronteres.” Ha afegit que la Salut Mental només serà efectiva amb l’ajuda i finançament dels poders públics.
“Amb el lema d’enguany ‘Salut Mental, Salut Mundial: Un dret universal’ es pretén reivindicar la diversitat que existeix entre tots nosaltres en la població mundial” ha afirmat Ana Belén, experta en salut mental.
Els col·laboradors han realitzat una dinàmica formant una teranyina de fil blanc al so de la música
Després de la lectura del manifest, s’ha explicat l’activitat exercida pels usuaris d’ASFEME. En la dinàmica, els col·laboradors han unit les seues mans i s’han llançat un cabdell de llana fins a formar una teranyina de fil blanc al so de la música. Enmig de la teranyina, els integrants de l’associació han col·locat un cartell on es podia llegir “Salut Mental” i amb escriptura a mà, han afegit frases reivindicatives a les vores del cartell.
Per a finalitzar l’acte, Bonmatí ha reafirmat el seu compromís amb la Salut Mental dels més joves i ha anunciat un programa formatiu que tindrà lloc als centres educatius de secundària. “El programa es farà realitat aquest mateix curs i estarà enfocat en la prevenció de problemes de salut mental per als alumnes de 2n i 4t de l’ESO” afirma Bonmatí.