VisitElche, en col·laboració amb Turisme Comunitat Valenciana, presentarà activitats en el centre de Lisboa per a promoure el turisme portugués entre el 2 i el 5 de novembre
La regidoria de Turisme ha establit un conveni de col·laboració amb la secretaria autonòmica Turisme Comunitat Valenciana per a potenciar la promoció turística de l’Elx. VisitElche ha organitzat diverses activitats promocionals a la ciutat de Lisboa del 2 al 5 novembre, per a fomentar el potencial d’Elx com a destí cultural i patrimonial.
El Palmerar d’Elx serà l’eix sobre el qual es desenvoluparan aquestes actuacions, amb l’objectiu d’enaltir el patrimoni cultural i paisatgístic com un autèntic reclam que contribuïsca a millorar la imatge de destí Elx i Comunitat Valenciana en el seu conjunt.
En primer lloc, es desenvoluparà una acció promocional al Centre Comercial Amoreiras, un dels més importants de Lisboa. L’activitat girarà entorn del Palmerar d’Elx un dels principals símbols de la ciutat, sense oblidar la resta dels recursos naturals, culturals i patrimonials del municipi, així com el portal d’experiències turístiques de la web www.visitelche.com.
La presentació es durà a terme durant 4 dies i s’instal·larà un estand secundat per suports audiovisuals, jocs, sortejos i fullets amb propostes sobre experiències a Elx, així com material promocional i marxandatge.
S’instal·larà un estand en el centre comercial Amoreiras per a repartir marxandatge i fullets i informar els assistents tot el que té Elx per oferir
D’altra banda, es desenvoluparà una presentació del destí Elx i la seua marca ‘Elx Oasi Mediterrani’ a mitjans especialitzats i agents del sector turístic portugués. La convocatòria i elecció de mitjans s’ha realitzat amb la col·laboració i assessoria de l’Oficina Espanyola de Turisme a Lisboa i del col·laborador EsMediterráneo, en la comercialització del portal d’experiències a Elx. Aquesta presentació es realitzarà en un cèntric hotel de Lisboa.
Aquestes dues accions han estat precedides per una campanya de comunicació a Lisboa i la regió que va començar el passat 20 d’octubre i que es prolongarà fins a 4 de novembre. Els objectius principals: transmetre els valors associats a l’aspecte patrimonial i cultural d’Elx per a fer una promoció de destí i reforçar el posicionament de la marca Elx com a destí cultural i patrimonial. D’altra banda, es tracta de fer una crida als residents i visitants de la Regió de Lisboa a visitar l’estand d’Elx al Centre Comercial Amoreiras durant aquests quatre dies i participar de les accions promocionals que allí es realitzaran.
Un altre dels objectius a aconseguir amb el desenvolupament de les accions, en línia també amb els objectius establits en el Pla Estratègic de Turisme d’Elx, és la millora del posicionament del destí Elx en els seus mercats objectiu d’àmbit internacional.
“L’elevat component patrimonial i cultural d’Elx pot contribuir a la desestacionalització de la seua visita, un objectiu principal del Pla Estratègic de Turisme d’Elx”, ha manifestat la regidora de Turisme, Irene Ruiz. “Busquem un salt qualitatiu en la promoció de la ciutat, a un mercat internacional emergent per a per a Elx posicionant-la com una destinació turística d’interés cultural a la mercè del seu ric”, ha afegit.
Actualment, Portugal ocupa el 13é lloc en el rànquing de destins internacionals a la Comunitat Valenciana, que ha anat creixent en els últims anys amb prop de 130.000 turistes l’any passat.