Un centre cultural, aparcament gratuït i més zones verdes per a Carrús amb el projecte de Jhayton

Un centre cultural, aparcament gratuït i més zones verdes per a Carrús amb el projecte de Jhayton

L’Ajuntament trau a concurs la redacció del projecte. Els tècnics estimen que la zona suposarà una inversió total de 6 milions d’euros.


La junta de Govern Local ha aprovat hui, 13 d’octubre, l’inici de l’expedient de licitació del projecte de redacció i direcció d’obra per al centre cultural Jhayton i el seu entorn. Esta primera fase de redacció ix a concurs públic per un preu màxim de 508.000 euros.

Després, una vegada conclosa esta fase, es traurà a concurs públic l’execució de l’obra, que haurà d’estar acabada en 15 mesos.

Este projecte no contempla només l’edifici cultural, sinó una reurbanització de la zona. La plaça, els carrers adjacents i la millora de zones verdes, uns 4.400 metres quadrats en total per a gaudi dels veïnat.

Un espai modern, nou, amb espais per a tots, cafeteries per a revitalitzar la zona.

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz ha indicat que “després de 8 anys sense fer res amb este solar, actuarem i ho farem de manera imminent. Hem acurtat els terminis i ja ix a licitació el projecte de redacció del nou centre cultural, amb una molt important: el nou centre cultural no elimina places d’aparcament. L’edifici comptarà amb un aparcament en superfície i quasi soterrat, segons determine el projecte guanyador. Amb un nombre de places d’aparcament gratuïtes, similar a les que hi ha ara”.

L’alcalde, Pablo Ruz, fixa a finals de 2025 la data per a tindre finalitzat el projecte

L’edifici cultural tindrà una sala principal amb aforament per a 400 persones, així com vestíbul, camerinos i una sala polivalent de 200 metres quadrats. A més, comptarà amb una planta de 1.000 metres per a dependències municipals i que l’administració estiga més prop del veïnat de Carrús. Ruz ha avançat que la intenció és traslladar el departament d’Urbanisme a la zona, per a estalviar en lloguers municipals.

Els tècnics municipals estimen que el pressupost de construcció d‘este nou edifici estaria entorn als 6 milions d’euros.

Ruz confirma que serà “un centre cultural, zones verdes, zones comunes i protegim els aparcaments. Això és treballar i una mostra de compromís clar amb Carrús”.