El pressupost de 2024 inclou una partida per a la futura instal·lació esportiva en Portes Encarnades

El pressupost de 2024 inclou una partida per a la futura instal·lació esportiva en Portes Encarnades

L’any vinent es destinarà una partida per a l’elaboració del projecte amb el qual es pretén complir amb una reivindicació històrica dels veïns del barri


El pressupost municipal de 2024 inclourà per primera vegada la futura instal·lació esportiva en Portes Encarnades. En concret, es destinarà una partida de 100.000 euros per a l’elaboració d’aquest projecte, que estarà definit en 2024 i arreplegarà les necessitats i peticions dels diferents clubs de la ciutat.

Aquesta instal·lació se situarà en una parcel·la municipal d’al voltant de 16.000 mers quadrats, darrere d’una superfície comercial. Segons el regidor d’Esports, José Navarro, “es tracta de complir amb una reivindicació històrica, complir amb el pacte de govern entre PP i Vox i a més amb els veïns del barri de Portes Colorades”.

El futur pavelló de Portes Encarnades és un dels principals eixos del pressupost municipal d’Esports de cara al pròxim any, que inclou una sèrie de novetats. Una d’aquestes és la unificació de partides de manteniment i conservació de camps de futbol natural i artificial i altres espais com ara piscines municipals, que passa de 260.000 a 340.000 euros.

D’altra banda, la campanya de banys en piscines passa de 400.000 a 620.000 euros. Segons Navarro, en la nova licitació del contracte s’inclourà a més del servei de manteniment i socorrisme la vigilància i seguretat privada en coordinació amb la Policia Local. Tot amb l’objectiu de garantir la convivència en aquests espais després dels episodis de vandalisme del passat estiu en algunes piscines municipals.

En el pressupost de 2024 destaca l’increment de les ajudes a clubs de la ciutat que disputen competicions nacionals o internacionals fins als 150.000 euros i la partida de foment de l’esport, que a partir del pròxim any inclourà la gimnàstica de manteniment d’adults. A més, augmenta en 3.000 euros el pagament del lloguer d’espais per a magatzematge de material o ús sanitari. Segons el responsable de l’àrea, l’objectiu futur és reduir esta càrrega econòmica i disposar de locals propis.