L’impacte econòmic d’estos visitants a Elx s’estima en 1,5 milions d’euros
Elx ha registrat durant les festes de Nadal un 22,5% més de turistes nacionals i estrangers respecte al mateix període de l’any anterior, la qual cosa es tradueix en el fet que més de 6.100 persones van passar per l’Oficina Municipal de Turisme durant Nadal. Els nacionals procedien principalment de la Comunitat Valenciana, Múrcia, Madrid, Catalunya o Navarra mentre que els estrangers eren de França, el Regne Unit, Bèlgica i Alemanya.
L’alcalde, Pablo Ruz, ha assenyalat que l’increment d’activitats, al voltant de 200 en un mes, sumat a la campanya de promoció realitzada este temps ha suposat un notable increment de visitants en el municipi. A més, l’impacte econòmic a Elx s’estima en 1,5 milions d’euros.
Per part seua, l’ocupació hotelera per Nadal ha sigut del 71%, una xifra que va aconseguir el 99% durant la celebració de la Nit de Cap d’Any.
En l’àmbit comercial, Ruz ha destacat el nivell de satisfacció de comerciants i hostalers per la campanya de Nadal. D’esta manera, prop del 67% valora entre 8 i 10 l’ambient nadalenc als carrers d’Elx, el 71,5% puntua entre 8 i 10 la il·luminació i les activitats realitzada en esta època, mentre que 73% dels enquestats asseguren que la seua facturació ha augmentat entre un 10 i un 30% este Nadal. A més, ha recordat que amb la idea de dinamitzar el comerç, l’Ajuntament va apostar enguany per la gratuïtat de l’autobús urbà el 22, 23 i 24 de desembre.
Comerciants i hostalers valoren molt positivament l’ambient de Nadal als carrers, la il·luminació i les activitats programades
“Per les dades, els comentaris d’il·licitans, visitants i comerciants, creiem que este és el camí i que és un bon camí, i per això continuarem treballant, millorant, oferint activitats en els barris i pedanies de tot el municipi”, ha assenyalat Ruz.
D’altra banda, l’alcalde ha fet referència l’esforç realitzat en la coordinació de la programació a través de la web Navidadenelche.es, que ha tingut 30.000 usuaris que han interactuat amb la web en més 80.000 ocasions. El 93,1% d’estes visites es van fer des de dispositius mòbils de la província d’Alacant, però també de Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Màlaga o Múrcia. “Això deixa clar que Nadal a Elx cobra rellevància més enllà de la ciutat”, ha apuntat l’alcalde.