L’home també tenia un altre manament d’entrada a la presó del Jutjat d’Instrucció 4 d’Elx
La Policia Local, mentre realitzava labors de vigilància i prevenció al pàrquing del Candalix, va observar un home realitzant funcions d’aparcacotxes.
En acostar-se, l’home va intentar marxar-se en adonar-se de la presència policial, però va ser interceptat pels agents abans que poguera fugir. Després de sol·licitar-li la seua documentació personal per a interposar-li una denúncia per l’ordenança municipal, l’home va assegurar que no la portava damunt, per la qual cosa, va facilitar la informació verbalment.
L’arrestat es trobava indocumentat i va facilitar les dades de manera verbal
Una vegada van realitzar les comprovacions en la base de dades, els agents van observar que li constaven dos ordres, una d’ingrés a la presó del Jutjat d’Instrucció 4 d’Elx i una detenció del Jutjat d’Instrucció 2 d’Elx.
Per tot això, l’home de 42 anys, va ser detingut i traslladat a dependències policials.