La regidora de l’àrea, Celia Lastra, ha anunciat un pla d’acció per a reduir les llistes d’espera de Dependència o de Renda Valenciana d’Inclusió, ambdues amb un any de retard en resolució de sol·licituds
La Regidoria d’Acció Social ha presentat un nou pla d’acció el principal objectiu del qual és reduir les llistes d’espera tant en Dependència com en Renda Valenciana d’Inclusió (RVI). La regidora de l’àrea, Celia Lastra, ha assenyalat que “som conscients de la importància que tenen aquests serveis per a la ciutadania i, per això, des de l’Ajuntament tenim previstes diverses actuacions perquè es reduïsquen de manera efectiva aquestes llistes d’espera”.
Entre aquestes accions, s’ha anunciat el reforç en el treball de valoració de les llistes de Dependència amb la contractació temporal de tres treballadors socials que se sumen als sis que ja estan realitzant aquestes funcions. Un total de nou empleats intentaran agilitzar la valoració de les sol·licituds durant un període d’almenys sis mesos.
Lastra ha aclarit que “es tracta d’un problema estructural heretat al qual posarem solució”
I és que actualment al mes entren una mitjana de 183 sol·licituds inicials per a valorar el grau de dependència i hui dia, s’estan valorant expedients amb un any de retard i encara hi ha pendents 2006 sol·licituds.
Quant a la Renda Valenciana d’Inclusió, des d’Acció Social, han anunciat que es reforçarà la labor que realitzen les administratives amb serveis extraordinaris amb els quals es pretén agilitzar la tramitació de la prestació econòmica. Per això, també s’ha reagrupat el personal destinat a tramitar l’ajuda al Centre Social Salvador Allende per a agilitzar els recursos i homogeneïtzar els criteris.
Només des de 2017 s’han presentat 6.250 sol·licituds de Renda Valenciana d’Inclusió a Elx, una mitjana de 80 al mes i de les quals s’han resolt 5.565. Actualment estan gravant-se expedients amb un retard d’un any, per la qual cosa, hui dia hi ha 629 sol·licituds noves pendents de gravació.
“El retard tant en la llista d’espera de Dependència com la de Renda Valenciana d’Inclusió, és un problema estructural heretat”, ha indicat Celia Lastra, que a més ha afegit “amb totes aquestes mesures el que pretenem és posar al dia les llistes d’espera com a marca la llei, amb tres mesos per a la tramitació municipal i altres tres mesos perquè Conselleria les resolga”.
A més, per a reduir-les s’han pres altres mesures des d’Acció Social, com ara contractar de manera estable treballadors socials que donen suport a la tramitació d’ambdós programes: Dependència i RVI. També es completarà la reorganització de tots els servei socials perquè siguen més eficaços en la seua comesa i que es reforce així l’atenció directa als ciutadans.