Les inscripcions finalitzen el 5 de març i els ninots o ‘ninots’ han de col·locar-se a l’alba del dia 6, el dimecres central de la Quaresma
Elx celebra un any més la tradició il·licitana de Velles de Sèrra. Un concurs que consisteix en la col·locació de ninots de caràcter satíric, que critiquen aspectes de la vida social o política de l’actualitat i que han de col·locar-se als balcons o portes de les cases a l’alba del dimecres central de la Quaresma.
La regidora de Festejos, Inma Mora, ha destacat la importància d’aquesta “antiquíssima tradició” que es va perdre en 1940 i es va recuperar a inicis de la dècada dels 80 pel Patronat Històric Artístic d’Elx. “Hem d’agrair la permanència d’aquesta tradició gràcies al treball i la dedicació que du a terme en l’actualitat l’associació de Jubilats i Pensionistes Il·licitans”.
Actualment, les Velles de Sèrra són confeccionades amb robes velles i utensilis domèstics i es col·loquen acompanyades de cartells amb crítiques o sàtires per a provocar la curiositat dels ciutadans. En la iniciativa participen comerços, centres educatius i particulars.
La regidora de Festejos, Inma Mora, anima els il·licitans a participar en aquesta “antiquíssima tradició”
Segons el president de l’associació de Jubilats i Pensionistes, Pepe Payá, “és important que no desapareguen les nostres tradicions i arrels. Hem de recuperar les coses que es feien a Elx, com és el cas de les Velles de Sèrra”.
Les inscripcions per a participar en el concurs ja han començat i finalitzen el 5 de març. Els ninots han de col·locar-se als balcons o portes a l’alba del dia 6, dimecres central de la Quaresma i seran retirats a partir de les 17 h.
Els participants hauran d’emplenar i registrar l’imprés de sol·licitud número A361, a través de la seu electrònica municipal de qualsevol de les oficines de l’OMAC. També podran omplir el document en format físic i entregar-lo a l’Associació de Jubilats i Pensionistes d’Elx.
El dia 6 de març un jurat serà l’encarregat de recórrer els domicilis, col·legis o establiments participants i durant el matí donaran a conéixer el veredicte. Payá ha explicat que s’entregaran tres premis en cadascuna de les tres categories. En particulars hi haurà premis de 150, 100 i 75 euros; en col·legis 200, 150 i 100; mentres que en la modalitat de comerços serà de 300, 200 i 150 euros. A més, l’associació entregarà un lot de llibres als participants i una reproducció de la Dama d’Elx.