Les palmeres de Pere Joan Perpinyà es trasplantaran per risc de caiguda

Les palmeres de Pere Joan Perpinyà es trasplantaran per risc de caiguda

Un estudi presenta que les 86 palmeres comporten un perill alt o moderat de partir-se, per la qual cosa, es trasplantaran en horts i se substituiran per arbres de gran port


La Regidoria de Servicis Públics, a través de l’àrea de Parcs i Jardins, ha anunciat la substitució de les 86 palmeres que es troben actualment al carrer Pere Joan Perpinyà per arbres de gran port a causa del perill que suposen per als ciutadans.

El regidor de l’àrea, Claudio Guilabert, ha confirmat que la Regidoria va encarregar un estudi després que els tècnics detectaren deficiències en aquestes palmeres per la seua altura, la seua edat i la seua fesomia. L’estudi ha presentat que, de les 86 palmeres, 31 tenen risc molt alt de caure’s, mentre que 25 d’aquestes tenen un risc moderat de partir-se amb els conseqüents danys que poden ocasionar tant personals com materials.

El regidor de l’àrea, Claudio Guilabert, ha anunciat que ja s’està treballant per a elaborar un Pla Director amb el qual saber en quin estat es troben totes les palmeres de la via pública i col·legis

“Davant d’aquest fet hem decidit actuar per a trasplantar les palmeres situades a Pere Joan Perpinyà”, ha assegurat Guilabert, que ha indicat que seran traslladades a diferents horts del municipi. A més, ha assenyalat que “la situació ens ha donat a conéixer la necessitat que té aquest Ajuntament d’elaborar un Pla Director que arreplegue una memòria amb la qual sapiem l’estat en què es troben totes les palmeres que tenim a la via pública i als col·legis”. Des del Departament de Parcs i Jardins ja es troben treballant per a tirar avant aquest Pla Director.