La majoria de reclamacions de la ciutadania a l’OMIC són del sector de la telefonia

La majoria de reclamacions de la ciutadania a l’OMIC són del sector de la telefonia

A la plaça de Baix s’ha situat una parada informativa per a explicar les funcions gratuïtes d’assessorament pel Dia Mundial dels Drets del Consumidor


La Regidoria de Consum, en col·laboració amb l’OMIC d’Elx, ha celebrat el Dia Mundial dels Drets del Consumidor amb una parada informativa a la plaça de Baix per a acostar a la societat il·licitana les seues funcions d’assessorament, formació i defensa dels consumidors que es desenvolupen de manera gratuïta.

La regidora de Consum, Inma Mora, ha destacat que “els establiments adherits al sistema arbitral de consum mereixen una menció especial, perquè això representa una major garantia per als consumidors, ja que poden tindre la certesa que, davant qualsevol conflicte que puga sorgir”.

A més, Mora ha recomanat que “abans de fer una compra i ordenar un pagament, es verifique, mitjançant l’“Avís legal” o la Política de Privacitat” que la web té un domicili físic a Espanya o almenys a la Unió Europea i si no és així que desistim de la compra”.

El responsable de l’OMIC il·licitana i inspector, Torcuato Saavedra, ha explicat que “hi ha una normativa que impedeix que se’ns facen telefonades d’empreses de les quals no hem sol·licitat informació”.

La majoria de reclamacions de la ciutadania a l’OMIC són del sector de la telefonia

També ha aconsellat que “que s’intente gravar la telefonada telefònica i que denunciem davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades. Som conscients que s’ha reduït, però continuen havent-hi telefonades que no han de produir-se”.

A més, l’inspector ha incidit que “l’organització va atendre, l’any passat, 1.726 reclamacions de diferents sectors, i que els consumidors opten per informar-se abans de realitzar qualsevol mena de compra, per la qual cosa, es mantenen les xifres anteriors”.