Les obres d’ampliació del col·legi de la Baia finalitzaran el mes de maig

Les obres d’ampliació del col·legi de la Baia finalitzaran el mes de maig

Les noves instal·lacions inclouran sis noves aules d’infantil i dotze de primària


L’alcalde, Pablo Ruz, ha visitat les obres d’ampliació del col·legi de la Baia, al costat de la regidora d’Educació, María Bonmatí. Actualment, les obres es troben en un nivell d’execució del 75% i està previst que finalitzen el mes de maig.

Els treballs d’ampliació del centre, finançats pel Pla Edificant, compten amb un pressupost de 1,8 milions d’euros i inclouen la construcció de sis noves aules d’infantil en un nou espai i l’adequació d’una dotzena d’aules més de primària.

 

L’alcalde s’ha dirigit a la comunitat educativa del centre i concretament als pares i mares d’alumnes que “després de quasi cinc anys, per fi veuen satisfetes les seues reivindicacions, unes reivindicacions justes” i a més ha afegit que “el que hui presentem és un compromís d’aquest govern municipal amb l’educació pública i de qualitat”.

La construcció projectada del col·legi es compon de dos mòduls en forma d’“L”. Un de dos plantes que s’alinea amb l’edifici existent i es percep com una extensió del mateix connectada per una passarel·la, i un altre de planta baixa que se situa perpendicular a l’anterior.

 

L’alcalde, Pablo Ruz i la regidora d’Educació, María Bonmatí, han visitat les obres que ja es troben al 75% d’execució

El programa d’Educació Infantil es desenvoluparà completament a la planta baixa. Les sis aules s’agruparan de dos en dos, compartiran un nucli de lavabos i deixaran espais per a aules exteriors individualitzades.

La planta primera es destinarà a completar els espais necessaris per a l’Educació Primària i dels quals manca el centre actual. Quant a les antigues edificacions de planta baixa, s’eliminarà el sostre de fibrociment, que serà substituït per panells aïllants.

La construcció del nou edifici implicarà la renovació de la urbanització interior de la parcel·la a la zona afectada, així com la delimitació d’un espai d’esbarjo per als alumnes d’Educació Infantil.

Per part seua, Higinio Íñigo, el director del col·legi de la Baia ha indicat que la previsió és que l’ampliació del col·legi estiga llesta per a l’inici del pròxim curs, “cosa que mereixen els xiquets i xiquetes d’aquesta pedania que fins ara han hagut de fer classe en aules prefabricades”.