El monaguillo presenta el seu espectacle d’humor Efectiviwonder el 5 de maig al Gran Teatre

El monaguillo presenta el seu espectacle d’humor Efectiviwonder el 5 de maig al Gran Teatre

El mateix espai cultural acull la Gala de la Dansa el dia 4 de maig amb la participació de grans figures del ball i l’Escorxador continua amb les últimes activitats del XIII Festival Abril en Dansa


El Gran Teatre compta este diumenge 5 de maig amb la presència de l’Escolà, destacat humorista espanyol que presenta el seu espectacle Efectiviwonder. En aquest, fa un recorregut per la seua infància i la compara amb la seua actual vida d’adult. A més, el mateix espai dissabte 4 de maig, acull la Gala de Dansa on participen grans figures de la dansa i ballarins estrela.

D’altra banda, el Centre de Cultura Contemporània d’Elx l’Escorxador organitza les últimes activitats dedicades al XIII Festival Abril en Dansa. Una altra activitat relacionada amb aquest art que té lloc al mateix espai cultural és el Projecte GoOD 2024, coordinat per Asun Noales. En aquest taller, professionals del ball compartiran els seus coneixements de manera activa en un esdeveniment que a més serveix com a punt de trobada per a persones que gaudeixen d’aquesta art escènica.

GRAN TEATRE

Dansa: Gala de Dansa

Dissabte 4 de maig a les 20.00 h

Preu: 20 €

Duració: 90 minuts

Informació: Aquesta gala de dansa internacional vol representar la dansa en totes les seues variants. Amb noranta minuts de duració i de la mà de grans figures de la dansa com ara Giada Rossi i Cristo Vivancos, l’audiència gaudirà dels pas de deux de repertori clàssic. Luisa María Arias i Isaac Montllor, ballarins estrela de Nacho Duato, presenten les peces més conegudes d’aquest gran coreògraf. Amb Lucía Campillo podrem gaudir de l’art del flamenc. I, finalment, Núria Serra ens mostra la dansa d’autor. Una gala per a tots els públics i tots els gustos.

Humor: El Monaguillo Efectiviwonder

Diumenge 5 de maig a les 18.00 h

Preu: 22 i 24 €

Duració: 90 minuts

Informació: Efectiviwonder és el nou espectacle del Monaguillo: un passeig per la seua infància on exposarà les diferències entre la infantesa d’ara i la d’”aleshores”. No s’usava TikTok, per a divertir-se es llançaven pedres i, si accidentalment li obrien el cap un amic, la conclusió era que havia sigut una bona vesprada. El Monaguillo anima tots els “xavals” (i els que no ho siguen, també) a veure el seu espectacle i assegurar-se aquells riures a les quals ens té acostumats.

L’ESCORXADOR

Formació + Jam Session: Workshop: Paula Quintana + Luisma Soriano Materia Leve+ Jam Session XIII Festival Abril en Dansa / Dia Internacional de la Dansa

Dilluns 29 d’abril a les 15.30 h

Duració: 240 minuts

Entrades: Places limitades. Participació lliure amb inscripció prèvia i confirmació en info@abrilendanza.es. Dirigit a estudiants acadèmics i ballarins professionals o semiprofessionals.

Informació: Workshop per a compartir els materials de treball de Materia leve, peça en procés d’investigació i creació, juntament amb Paula Quintana, coreògrafa i intèrpret i Luisma Soriano, dramaturg i director de la peça. Una experiència per a conéixer límits que el nostre cos aconsegueix i no som conscients.

Formació: PROJECTE GoOD 2024: Coordinat per Asun Noales (Otradanza)

Del dilluns 8 de gener al divendres 10 de maig de 15.30 a 19.30 h

Entrada: Inscripcions en good@otrasanza.es, calfament i entrenament obert a professionals de la dansa.

Informació: El PROJECTE GoOD, és un espai de trobada, investigació i professionalització, on compartim el coneixement i l’experiència de professionals del sector, principalment en actiu.

Teatre: Silencio, amb la Cia. Sentido Macbeth

MAIG: Divendres 3 i dissabte 4 a les 21.00 h, diumenge 5 a les 19.00 h

Entrada de 10 euros a la venda en taquilla del Gran Teatre, instantiket.es i una hora abans de l’espectacle en la taquilla de L’Escorxador.

Informació: Adaptació de l’obra clàssica de García Lorca La casa de Bernarda Alba.

LA LLOTJA

Xarrada: La acera de enfrente

Dissabte 4 de maig, de les 19.00 a les 20.30 h

Informació: El Servei d’Acció Comunitària de la Regidoria d’Acció Social ha organitzat dos xarrades dins del programa La acera de enfrente, com a part de les activitats LGTBI+.

Més informació en aquesta Regidoria.

CINES ODEON

Filmoteca: Priscilla

Del dijous 2 de maig al diumenge 5 de maig

Passades: 17.30 h. 20 h. 22.30 h

Nacionalitat: els Estats Units

Duració: 112 min

Sinopsi: Priscilla Beaulieu coneix Elvis Presley quan ja és una estrela del rock and roll, però descobreix un costat inesperat: un apassionat, un aliat en la soledat i un vulnerable amic. La pel·lícula està basada en les memòries Elvis and Em de Priscilla Beaulieu Presley, que relaten el llarg festeig i turbulent matrimoni d’Elvis i Priscilla.

Cicle La ràdio al cinema: Històries de la ràdio

Dijous 2 de maig a les 20.00 h

Entrada lliure fins a completar aforament

Organitza Fundació Ràdio Elx

Presentació i col·loqui

Sinopsi: El film homenatja la ràdio del segle XX amb tres històries centrades en els radiooients: uns concursants que per 3.000 pessetes han d’arribar a l’estudi disfressats, un lladre que contesta telefonades mentre roba i un mestre que busca diners per a salvar un xiquet. Aquestes històries s’entrellacen amb la vida d’un locutor i la seua promesa i personatges reals de l’època.

Cineclub Luis Buñuel: Sala de profesores

Divendres 3 de maig

Passades: 17.30 i 20.00 h (VOSE)

Nacionalitat: Alemanya

Sinopsi: Carla Nowak, professora de matemàtiques i esports, comença el seu primer treball en una escola de secundària. Quan es produeixen robatoris a l’escola i se sospita d’un dels alumnes, decideix arribar al fons de l’assumpte. Intenta mediar entre pares, col·legues i estudiants, però s’enfronta a les estructures del sistema escolar.

Cinema infantil: Patrick

Dissabter 4 de maig a les 17.30 i 20.00 h

Diumenge 5 de maig a les 17.30 h

Nacionalitat: el Canadà

Sinopsi: Una papallona d’una sola ala anomenada Patrick s’amaga en un remolc per a fer el viatge de la seua vida. Amb el seu millor amic, Marty l’eruga, i Jennifer, una papallona que tem les altures, Patrick es convertirà en un heroi inesperat. Però haurà de superar la seua major por: acceptar la seua singularitat per a triomfar sobre adversitats climàtiques, humanes i la venjança de tres ocells malvats.

BARRIS I PEDANIES

La Foia – Plaça de la Torre del Gall

Teatre infantil / familiar: El patito feo, amb la Cia. Trébol Teatre

Divendres 3 de maig a les 17.30 h

Santa Anna – Centre Cívic

Contacontes: Rosa Gracia. En un mundo de color

Dissabte 4 de maig a les 18.00 h

Torrellano Alt – Plaça de Sant Crispí

Teatre per a tots els públics: Compañeros de piso, amb la Cia. Melpómene

Dissabte 4 de maig a les 20.30 h

LLOTJA MEDIEVAL

Exposició: Història il·lustrada de la Dama d’Elx

Del dijous 18 d’abril al diumenge 16 de juny

De dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h

Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h

Informació: La Reial Orde de la Dama d’Elx ha organitzat aquesta exposició amb obres en aquarel·la i dibuixos sobre la història de la Dama d’Elx de l’artista il·licità Antonio Ródenas.

SALA ORDE TERCER

Exposició: Projecte Amunt el Teló!

Del dijous 11 d’abril fins al diumenge 30 de juny

De dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h

Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h

Informació: Organitza la Regidoria de Transparència, Participació, Districtes, Biblioteques, Mercats i Mercats ambulants.

CONCERTS “MÚSICA A LES PLACES 2024”

Plaça del Centre de Congressos

Héctor López & Band

Dissabte 4 de maig a les 19.00 h

Informació: Música en viu a les places d’Elx.

LA CARRETA

II Festival Iberoamericà de teatre de titelles, objectes i visual “Calendureta”

Teatre: Trapos, per Cia. Coriolis Teatre

Dissabte 4 de maig a les 18.00 h

Recomanat a partir de quatre anys

Informació: La Companyia Coriolis Teatre ve des de l’Uruguai. Espectacle sense paraules, amb titelles de taula i objectes.

Prèviament, a les 17.00 h, tindrà lloc un Taller de Construcció de Titelles en família, gratis amb l’entrada, prèvia reserva de plaça telefonant al 681 194 964 (places limitades).