El govern aprova una modificació per a millorar l’estructura i eficiència de les àrees municipals

El govern aprova una modificació per a millorar l’estructura i eficiència de les àrees municipals

Llum verda a una nova Relació de Llocs de treball amb la qual accelerar l’execució de projectes i millorar la qualitat de vida dels treballadors de l’Ajuntament


La Junta de Govern Local ha aprovat la modificació de la Relació de Llocs de treball (RPT) en diferents àrees municipals per a dur a terme una millora de l’organització i al mateix temps atendre les necessitats dels treballadors de l’Ajuntament.

Segons el regidor de Recursos Humans, Juan de Dios Navarro, esta modificació era “necessària per a aconseguir una administració més eficient, optimitzar els recursos, alhora que millorar la qualitat de vida dels treballadors municipals i poder executar amb garanties els projectes pendents”.

Una de les principals modificacions s’ha dut a terme amb la creació de l’oficina de fons europeus amb l’objectiu de conéixer les convocatòries de fons públics, elaboració de projectes i la seua execució, a més de l’elaboració de l’Agenda Urbana d’Elx, que establix les línies estratègiques que volen dur-se a terme a la ciutat. “La captació de recursos públics és una prioritat per a poder dur a terme el finançament de diferents projectes, tant els procedents de la Unió Europea o els Next Generation, així com convocatòries pròpies del Govern d’Espanya, la Generalitat Valenciana i la Diputació d’Alacant”.

D’altra banda, l’àrea de Servicis i Espais Públics ha patit una important reestructuració amb la creació de noves seccions, igual que l’àrea de Recursos Humans, motivada per raons organitzatives i d’adaptació a les necessitats per al compliment d’objectius.

Segons el regidor de Recursos Humans, Juan de Dios Navarro, esta nova organització vol dotar de més estabilitat

Navarro ha destacat a més l’establiment del factor 12 d’especial dedicació, a determinats llocs. “La falta de personal durant anys per a prestar el servici en condicions òptimes ha donat lloc al fet que determinats llocs requerisquen la disponibilitat fora de l’horari laboral. Este factor retribuïx eixa disponibilitat, que serà revisable anualment o quan les circumstàncies de les seccions varien”.

En este sentit, l’edil ha explicat que s’ha realitzat un estudi detallat per cadascuna de les àrees per a determinar les necessitats de personal. Així, s’ha augmentat en 30 el nombre de persones en situació d’especial dedicació, fins a aconseguir un total de 76 (16 dedicacions exclusives, 31 de jornada ampliada i 29 de lliure disponibilitat).