El regidor d’Estratègia Municipal, Francisco Soler, ha explicat que en l’actualitat el total de projectes executats ascendeix a 5,3 milions d’euros, un 6’5%, al qual cal sumar les adjudicacions i els plecs pendents d’aprovar
El regidor d’Estratègia Municipal, Francisco Soler, ha donat compte en el ple ordinari de maig del nivell d’execució pressupostària de les inversions incloses en el pressupost municipal de 2024. Segons el responsable de l’àrea, en l’actualitat el govern local ja gestiona el 48,26% de les inversions pressupostades enguany, la qual cosa es tradueix en quasi 40 milions d’euros del total de 82,5.
En aquest sentit, Soler ha explicat que, del total pressupostat, ja s’han adjudicat projectes per un import de 18,9 milions d’euros, un 23%, enfront del 19% de l’exercici anterior. D’altra banda, existeixen plecs aprovats pendents d’adjudicar per valor de 10,8 milions més, un 13’11%, al costat d’altres 10 milions d’euros en projectes pendents d’aprovació, un altre 12%. Així mateix, pel que fa al total executat a data 24 de maig, la suma ascendeix a 5,3 milions d’euros, un 6’5% del total.
El ple també ha aprovat per unanimitat la declaració d’especial interés i utilitat municipal l’obra de construcció d’un edifici de 76 habitatges, 2 locals comercials i garatge al carrer Mestre Ángel Llorca núm. 6 gestionat per Pimesa amb l’objectiu de destinar aquests habitatges a lloguer assequible. D’aquesta manera, la declaració d’especial interés, suposa una bonificació en l’impost de construccions.
El ple aprova la declaració d’especial interés i utilitat municipal l’obra de construcció d’un edifici de 76 habitatges en règim de lloguer assequible
El regidor de l’àrea ha explicat que l’empresa municipal ja ha remés al Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana la memòria i programa corresponent per a incloure aquest projecte en les ajudes a la construcció d’habitatges en règim de lloguer assequible i edificis energèticament eficients. “Amb aquesta actuació es dona suport a la posada en marxa de diferents mesures desenvolupades per les institucions públiques per a incrementar l’oferta d’habitatge a preu assequible”, ha assegurat Soler.
D’altra banda, en la sessió plenària s’ha aprovat l’expedient de reconeixement extrajudicial de crèdits i de modificació núm. 7 del pressupost de 2024 de crèdits extraordinaris per reconeixement de crèdits. Segons Soler, la modificació ascendeix a 1’2 milions d’euros relacionats amb factures de 2023 que van arribar després del tancament de l’exercici i que es financen amb càrrec al romanent de tresoreria.
En concret, es refereix a despeses per l’eliminació de residus sòlids, una mica més de 650.000 euros; servei de BiciElx, autobús urbà, gestió del Mercat Central provisional i qüestions relacionades amb subministraments, manteniment i conservació.