L’Ajuntament inicia el tràmit per a regularitzar la jornada laboral de 35 hores d’empleats públics

L’Ajuntament inicia el tràmit per a regularitzar la jornada laboral de 35 hores d’empleats públics

La Junta de Govern aprova l’obertura de l’expedient per a normalitzar una situació que ja es dona entre els funcionaris des de 2016 a través d’una instrucció


La Junta de Govern Local ha aprovat incoar l’expedient per a modificar la jornada laboral de 35 hores per als empleats públics de l’Ajuntament d’Elx. El regidor de Recursos Humans, Juan de Dios Navarro ha explicat que amb este procediment es vol “normalitzar i regularitzar una situació que es realitza en este Ajuntament des de l’any 2016 a través d’una instrucció que establix una cortesia de 15 minuts a l’entrada i altres 15 a l’eixida i que deixa la jornada laboral en 35 hores a la setmana”.

Navarro ha apuntat que a l’octubre de 2016 el llavors responsable de Recursos Humans, José Pérez, va establir esta situació per una instrucció i ara es vol donar certitud. “És una cosa que ja s’està donant entre el 95% dels empleats públics, menys a les Escoles Infantils Municipals perquè no es podia realitzar, però ja s’està estudiant com regularitzar-ho”.

El regidor de Recursos Humans, Juan de Dios Navarro, ha assenyalat que “esta situació no suposa cap minvament en els serveis a la ciutadania”

En este sentit, ha deixat clar que esta normalització de la jornada laboral de 35 hores setmanals no suposa cap minvament en els serveis municipals. “Este govern té clar que no afectarà de cap manera el servei a la ciutadania”.

Després d’incoar l’expedient per a modificar la jornada laboral, es requerixen diversos informes per part de Recursos Humans i cadascun dels departaments per a establir la situació, a més de passar per la Taula General de Negociació i la Subdelegació del Govern per a la seua autorització abans de l’aprovació definitiva.