Segons la regidora de Discapacitat, María Bonmatí, es tracta d’un avanç en accessibilitat i un compromís que va assumir este govern municipal
La regidora de Discapacitat, María Bonmatí, ha anunciat la posada en marxa a del servei d’interpretació en llengua de signes, denominat SVisual, que permet a persones sordes o amb discapacitat auditiva comunicar-se per a la realització de diversos tràmits amb l’administració. Este servei començarà dilluns, 15 de juliol, a les Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC).
“Este és un nou avanç en l’accessibilitat, concretament en accessibilitat en la comunicació, que suposa a més el compliment d’un compromís que vam assumir fa un any en campanya electoral”, ha assegurat Bonmatí, que ha recordat que este servei ja es va posar en marxa durant l’anterior mandat del PP a l’Ajuntament d’Elx i ara es restablix”.
L’horari d’atenció del servei serà de dilluns a divendres, de 9.00 a 10.00, a través de dos modalitats diferents: de manera presencial o a través de videointèrpret. D’una banda, qualsevol persona que acudisca presencialment, podrà ser atesa en llengua de signes a través de Svisual, prèvia cita en qualsevol de les oficines OMAC.
L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres, de 9.00 a 10.00 hores, de manera presencial o a través de videointèrpret
D’esta manera, una persona sorda podrà ser atesa presencialment pel personal de l’Ajuntament. Segons Bonmatí, el personal “accedirà al sistema des d’un dispositiu proveït de càmera web i cascos amb micròfon i realitzarà la telefonada al servei SVisual. El videointèrpret que atenga la telefonada realitzarà la interpretació corresponent entre el personal de l’Ajuntament i la persona sorda, per a possibilitar la comunicació entre ambdós”.
D’altra banda, qualsevol persona podrà accedir en eixe mateix horari al servei d’atenció telefònica 010, a través de la pàgina web de l’Ajuntament: https://ayuntamientoelche.svisual.org/010. El videointèrpret que atenga la telefonada entrarà en contacte telefònic amb el 010 per a possibilitar la comunicació entre la persona sorda i l’Ajuntament. A més, amb este sistema es garantix la total privacitat de les persones usuàries i el contingut de les converses.
“Es tracta de continuar avançant en accessibilitat i millorar la qualitat de vida i els drets de les persones amb discapacitat. És un pas avant per a garantir el seu dret a la comunicació i com a govern municipal apostem perquè Elx siga un referent en la inclusió i en els drets de les persones amb discapacitat i això és una prova d’això”, ha assenyalat María Bonmatí, que ha afegit que en funció de la demanda s’estudiarà l’ampliació de l’horari d’atenció, a més de la posada en marxa del servei en altres instal·lacions municipals on hi ha atenció al públic.
Des de la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana (FESORD) han destacat que amb la posada en marxa del servei “es tracten les persones sordes com a ciutadans de ple dret”. La seua presidenta, Carolina Galiana, ha indicat que “ja no és necessari que busquem el recurs de manera individual, sinó que ja el posa l’Ajuntament. Complix amb el respecte i dignitat que mereixem les persones sordes en la comunicació”.
A la presentació del servei també ha acudit la presidenta d’APSOELX, Leticia Ramírez.