Entre gener i juliol les principals atencions han sigut les relacionades amb la sol·licitud de certificats d’empadronament o petició de firma digital
Les 14 Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC) del nucli urbà, pedanies, al costat de l’OMAC digital han realitzat més de 122.000 serveis entre els mesos de gener i juliol d’enguany. De totes elles, la més sol·licitada és l’oficina del Centre situada des de finals del passat mes de juliol al carrer Alfons XII, amb prop de 42.000 atencions, seguida per l’OMAC de Francesc Cantó amb 32.400 i la de plaça de Crevillent amb una mica més de 19.000. A més, l’OMAC Digital va registrar prop de 9.500 atencions.
En el cas de les pedanies, en l’actualitat existixen oficines a Torrellano, la Foia, l’Altet, la Marina, la Baia, els Arenals del Sol, la Vallverda i Perleta. Totes elles van atendre prop de 6.000 persones en els primers 7 mesos de l’any.
Els serveis més sol·licitats en les diferents oficines del nucli urbà i les pedanies són els relacionats amb altes i modificacions de padró, certificats d’empadronament, firma digital i registres d’informació. També destaquen les atencions per a les ajudes del fons social de l’aigua, despeses de vivenda habitual i exempció del bus per als menors de 26 anys.
El 2023 va acabar amb al voltant de 170.000 atencions, amb 64.541 per part de l’OMAC del Centre.
Elx compta en l’actualitat amb 14 oficines al nucli urbà i les pedanies, al costat de l’OMAC Digital
A més, el mes de juliol passat va començar el servei d’interpretació en llengua de signes, denominat SVisual, en les Oficines Municipals d’Atenció al Ciutadà (OMAC). Una ferramenta que permet les persones sordes o amb discapacitat auditiva comunicar-se per a la realització de diversos tràmits amb l’administració.
L’atenció es du a terme a través de dos modalitats diferents: de manera presencial o a través de vídeo intèrpret. Així, qualsevol persona que acudisca presencialment, pot ser atesa en llengua de signes a través de Svisual, prèvia cita en qualsevol de les oficines OMAC.
D’esta manera, una persona sorda pot ser atesa presencialment pel personal de l’Ajuntament. En concret, el personal accedix al sistema des d’un dispositiu proveït de càmera web i auriculars amb micròfon i realitzarà la telefonada al servei SVisual. El videointèrpret que atenga la telefonada realitzarà la interpretació corresponent entre el personal de l’Ajuntament i la persona sorda, per a possibilitar la comunicació entre ambdós.
D’altra banda, qualsevol persona podrà accedir en eixe mateix horari al servei d’atenció telefònica 010, a través de la pàgina web de l’Ajuntament: https://ayuntamientoelche.svisual.org/010. El videointèrpret que atén la telefonada entra en contacte telefònic amb el 010 per a possibilitar la comunicació entre la persona sorda i l’Ajuntament. Amb este sistema es garantix la total privacitat de les persones usuàries i el contingut de les converses.