El projecte avança a bon ritme i els treballs se centren ara en la col·locació del paviment en voreres amb llambordes de material reciclatge que reduïxen les emissions de CO₂
Les obres d’adequació del bescanviador central d’autobusos dels carrers Doctor Caro i Alfredo Llopis conclouran a la fi d’enguany. El regidor de Mobilitat, Claudio Guilabert, ha destacat la importància d’este projecte “que fa barri i suposa una modernització i transformació d’este punt neuràlgic de la ciutat i en el qual confluïxen els autobusos al centre del municipi”.
Els treballs van arrancar el mes de juny passat i després de l’etapa més tediosa de demolició de 4.700 metres quadrats de voreres, les obres se centren ara en la col·locació del paviment de la vorera, que consta de llambordes de gran resistència, material reciclatge i colors clars que permet la reducció d’emissions de CO₂. En este sentit, ha assenyalat que l’objectiu de cara al pròxim any serà homogeneïtzar la vorera de tot el carrer fins a l’encreuament amb l’avinguda Vicente Blasco Ibáñez.
Este projecte suposa una reordenació del bescanviador d’autobusos i un augment dels espais per als vianants, amb la creació de 1.700 metres de zona verda. D’esta manera, es convertix en zona de vianants el carrer Alfredo Llopis, en el tram des de Doctoro Car fins a Blas Valero, on es trasllada la zona de venda d’abonaments i informació dels serveis de transport urbà i s’incorpora una zona d’aparcament lliure de bicicletes i estació de Bicielx.
Segons Guilabert, s’han realitzat una sèrie de modificacions respecte al projecte inicial amb la plantació d’arbres de gran port i la instal·lació d’un sistema d’il·luminació concorde a la transformació de la zona. A més, ha indicat que ja es busquen nous aparcaments en l’entorn després de l’eliminació de places en Doctor Car per l’ampliació de les voreres.
L’actuació inclou com a novetat la plantació d’arbres de gran port i un sistema d’il·luminació concorde a la transformació en la zona
“Este és un projecte positiu, estem complint terminis i a la fi d’any serà una realitat este nou espai que suposa una millora per al barri”, ha afegit.
L’actuació està motivada per l’alt volum de circulació en el qual arriben a confluir més de 450 autobusos diaris entre les dos parades i un flux d’entre 15.000 i 30.000 persones al dia, que sumat al nombre de transeünts fa que este espai urbà no dispose de les condicions mínimes de mobilitat.
El projecte està cofinançat amb fons europeus Next Generation i compta amb un pressupost pròxim al milió d’euros.