Continua el Festival Medieval amb representacions teatrals en tots els centres culturals d’Elx i la inauguració del Mercat Medieval al passeig de l’Estació el dijous 24 d’octubre
Les representacions extraordinàries del Misteri d’Elx arriben esta setmana a la basílica de Santa Maria amb assajos generals de La Vespra i La Festa el divendres 25 i dissabte 26 a les 21.30 i el diumenge 27 d’octubre a les 18 hores.
El XXIX Festival Medieval continua i agafa velocitat de creuer amb les representacions teatrals que des del dijous 24 fins al diumenge 27 tenen lloc als diferents espais culturals de la ciutat.
Destaquen entre aquestes El Marqués de Les Navas de Lope de Vega el dissabte 26 al Gran Teatre, Aquiles el divendres 25 en la qual es passejarà pels carrers d’Elx una estàtua de 5 metres d’altura, o el concert Castillos y leyendas de la Banda Simfònica d’Elx el dimarts al Passeig de l’Estació; lloc on del 24 al 27 d’octubre s’instal·larà el Mercat Medieval.
Finalment, els cines Odeon projecten el dissabte 26 la pel·lícula infantil Kung Fu Panda 4, que narra una nova aventura del panda Po i els seus amics, que en esta ocasió ha d’enfrontar-se a la Camaleona, una artista marcial experta a copiar els estils de kung fu dels seus rivals.
FESTIVAL MEDIEVAL D’ELX 2024
DEL 19 D’OCTUBRE A L’1 DE NOVEMBRE
Mercat Medieval
Passeig de l’Estació
Del 24 al 27 d’octubre
Inauguració el dijous 24 a les 18.00 h
Un centenar de llocs amb els més variats i pintorescos productes. Oficis tradicionals: ferrers, forners, fusters Menjar i begudes de l’Edat mitjana. Jocs, animacions, contacontes, ompliran la ciutat d’alegria, olors, colors, sons i sabors d’uns altres temps.
Tota la informació en https://festivalmedieval.com/
Castillos y leyendas, amb la Banda Simfònica d’Elx
Passeig de l’Estació, Escenari del Mercat
Dijous 24 d’octubre a les 19.30 h
Per mitjà dels sons, podrem imaginar eixos castells imponents, que s’albiraven a moltes llegües de distància i representaven un poder superior com en Legend of Castle. Un programa per a gaudir i transportar-se a una època plena de grans aventures.
Oblivion, amb la Cia. Silvia Batet
Plaça de Baix a les 20.30 h
Dijous 24 d’octubre
Oblivion podria ser una imatge del purgatori clàssic: el lloc de transició per antonomàsia, condicionat per la idea del cercle, per l’etern vagar dels cossos en l’espai. Un espectacle de dansa guanyador del Premi de Dansa de l’Institut del Teatre 2020.
Mystica fémina, amb la Cia. Jota Martínez & Carmen Botella
Antic Convent de les Clarisses a les 22.30 h
Dijous 24 d’octubre
Entrada amb invitació. Recollida en Gran Teatre
El multiinstrumentista Jota Martínez, i la soprano Carmen Botella, conformen este duo que s’endinsa en el misticisme femení de l’Edat mitjana. Per a donar una visió pròpia i intimista de la dona medieval com a compositora, mística i creadora.
II Trobada de músiques antigues i patrimoni
Divendres 25
Plaça del Raval a les 20.00 h
Ensemble La Danserye i alumnes de la trobada
Diumenge 27
Torre dels Vaïllos a les 12.00 h
Ensemble La Danserye, Eva Narejos, Paco Alberola i alumnes de la trobada
La Glorieta a les 20.00 h
Ensemble La Danserye, Eva Narejos i alumnes de la trobada
Església de Sant Joan a les 21.00 h
Marcel Pérès i alumnes
Aquiles, amb la Cia. LA FAM Teatre
Recorregut: Av. De la Llibertat · Reina Victòria · Pont de Canalejas · Plaça de Baix.
Dies 25 i 26 d’octubre
Divendres 25 a les 18.00 h
Dissabte 26 a les 12.00 h
Aquiles s’endinsa a la ciutat amb les seues més de 5 metres d’altura i les seues quasi 800 kg recorrent els carrers i places d’Elx. Un espectacle d’enorme impacte visual que deixarà fascinats aquells que s’acosten a veure’l.
Representació extraordinària del Misteri d’Elx, amb la Capella i Escolania del Misteri d’Elx
Basílica de Santa Maria
Divendres 25 i dissabte 26 d’octubre
Assajos generals (La Vespra i La Festa) a les 21.30 h
Diumenge 27 d’octubre
Assaig general (La Vespra i La Festa) a les 18.00 h
Divendres 1 de novembre
1a part: La Vespra a les 10.00 h
2a part: La Festa a les 17.00 h
El viaje de Isabela, amb la Cia. La Tartana Teatre
Sala La Tramoia
Dissabte 26 d’octubre a les 18.00 h
Preu: 5 euros
Conta la història d’Isabela, dels seus esdevenirs i viatges, i del duel entre el veritable amor en oposició a un altre pretendent els sentiments del qual no són tan nobles Teatre de titelles i actors, amb música en directe, per a públic familiar.
El Marqués de las Navas de Lope de Vega, amb la Cia. Factoria Teatre
Gran Teatre
Dissabte 26 d’octubre a les 20.30 h
Preu: 5 euros
Una comèdia d’embolics, amb amors cortesans, despits amorosos i gelosia, i amb un graciós, Mendoza, i el seu alter ego femení, Clara, que omplen la peça de delicats moments còmics. Però també és un drama sobrenatural, amb dols d’espases, fugides, morts, i espectres.
Potted, amb la Cia. La Trócola Circ
Plaça de Baix
Diumenge 27 d’octubre a les 18.00 h
El projecte Potted (de l’anglés “enmacetado”) part de la premissa de la innovació artística. Els cinc membres de la companyia s’unixen amb l’interés de crear un espectacle únic i original, basat en la investigació de l’espai, els objectes, les estructures i el ritme.
Maquiavelo, amb la Cia. Projecte Cultura
Gran Teatre
Diumenge 27 d’octubre a les 19.00 h
Preu: 5 euros
Com s’obté el poder? Com conservar-lo? José Vicente Moirón protagonitza Maquiavel, un treball unipersonal centrat en la figura d’un president del govern que aplica al llarg de la seua legislatura diferents estratègies per a romandre en el poder.
GRAN TEATRE
Música clàssica: A. Bruckner, amb l’Orquestra Simfònica Ciutat d’Elx OSCE
Divendres 25 d’octubre a les 20.00 h
Preu: 16, 18 i 20 € (consultar descomptes)
Duració: 100 minuts
Simfonia Núm. 4 en mi bemoll major, WAB 104 (200 aniversari del naixement). Amb el seu enfocament inusual i innovador, Bruckner va portar la simfonia més enllà. Encara hui, 200 anys després del seu naixement, arriba la influència de la música d’este compositor austríac.
Director convidat: Jaume Santonja
LA LLOTJA
Música: XIX Mostra de Música en Valencià.
Dijous 24 d’octubre a les 20.30 h
Entrada lliure amb invitació fins a completar aforament. Les invitacions s’arrepleguen a la taquilla de La Llotja una hora abans del començament de l’espectacle.
Duració: 90 minuts
Viu una nit plena de música i energia amb tres grans bandes en la XIV Edició de la Mostra de Música en Valencià de la UMH.
Cicle Llotja Familiar. Teatre familiar/Musical: Drácula, amb la Cia. Globalplay
Diumenge 27 d’octubre a les 12.00 h
Preu: 10 €
Duració: 60 minuts
Venda d’entrades: lomasticket.com
La història comença amb les desventures de Jessica i la seua germana Mina que viatgen des de Londres fins a Transsilvània per a trobar-se amb el Comte Drácula.
Ja al castell, ambdues cauran presoneres sota l’encanteri d’un Comte que va veure en Mina una gran semblança amb la seua esposa morta. Una confusió que propícia que Drácula tracte de recuperar aquella història d’amor perduda. Un divertit i terrorífic conte per a celebrar Halloween en família.
L’ESCORXADOR
Dansa: Cos & Tacte, amb la Cia. Wako Dansa
Dissabte 26 d’octubre a les 21.00 h
Duració: 60 minuts
Entrada única 5 euros a la venda en taquilla del Gran Teatre, vivaticket.es i una hora abans de l’espectacle en la taquilla de L’Escorxador
L’absència de carícies pot provocar lesions? Què ocorre quan els nostres cossos es trenquen? Naix un nou cos quan es trenca l’antic?
El contacte físic és fonamental per a qualsevol mamífer. El tacte no es deteriora com la resta de sentits, al contrari, es torna més sensible i un sol estímul tàctil fa reaccionar el cos sencer. Hui, el ritme de les nostres vides ha limitat els nostres contactes, estos s’han tornat absents, virtuals o accelerats. I el tacte és fonamental per a la supervivència.
Formació: Tallers d’art en família. Halloween i monstres, per Con mi papá, con mi mamá
Dissabte 26 i diumenge 27 d’octubre
D’11.00 a 13.00 h a la Sala Plàstiques
Per a sol·licitar les places gratuïtes, enviar correu a arteparaelche@gmail.com el dilluns de la setmana que s’impartirà el taller a partir de les 08.00 h
Taller d’escaiola, experimentació i pintura. Motles, positiu i negatiu, volum, reutilització, personatges, identitat, color. Facilitem les peces d’escaiola, la pols d’escaiola, els motles, la pintura a l’aigua km.0.
Exposició: El Camí de l’Ou, de Dani Pastor
Del divendres 27 de setembre al diumenge 27 d’octubre
De dilluns a dijous de 17.00 a 21.00 h
Divendres de 17.00 a 20.00 h
Dissabtes d’11.00 a 14.00 i de 17.00 a 20.00 h
Diumenges de 09.00 a 1400 h
Sala Lanart.
“El Camí de l’Ou” ens submergix en el simbolisme d’una de les formes més interessants de la naturalesa, l’ou. Transformant este embolcall de vida en una proposta contemplativa que va més enllà de la seua forma, que ens convida a trobar-nos a nosaltres mateixos en el centre de les nostres emocions i vivències.
BARRIS I PEDANIES
Centre Social Francesc Cantó
Música: Coral José Chazarra
Divendres 25 d’octubre a les 18.00 h
Centre Social Plaça Barcelona
Teatre còmic: Cosas que pasan, amb la Cia. Soy Artista
Divendres 25 d’octubre a les 18.00 h
L’Algoda, CEIP Garrofers
Concert familiar: Tararos Rock, con la Cia. Trébol Teatro
Dissabte 26 d’octubre a les 17.00 h
Puçol, zona Col·legi, al costat del Museu
Teatre en valencià: La mosca darrere d’orella, amb la Cia. Asprella Teatre
Dissabte 26 d’octubre a les 18.00 h
Torrellano Baix, Centre Cívic
Concert: Coral Il·licitana
Dissabte 26 d’octubre a les 20.00 h
Torrellano Baix, Centre Cívic
Teatre infantil: Historias ambulantes de las Hermanas Cataplum, amb la Cia. Tolón Tell On
Diumenge 27 d’octubre a les 11.00 h
CINE ODEON
Filmoteca: Memory
Del dimecres 23 al diumenge 27 d’octubre
Projeccions: 17.30, 20.00 i 22.30 h
Nacionalitat: Mèxic
Duració: 103 minuts
Sylvia és una treballadora social que porta una vida senzilla i estructurada: la seua filla, el seu treball, les seues reunions d’Alcohòlics Anònims. Tot això salta per l’aire quan Saúl la seguix a casa després de la seua reunió de l’institut. La seua trobada sorpresa impactarà profundament a tots dos en obrir la porta al passat.
Palmarés Festival de Cinema d’Elx
Dijous 24 d’octubre
Horari: 20.00 h
Entrada lliure fins a completar aforament
Informació:
Premi Fundació Mediterrani
Millor Curt Ficció
CÉNTRICO / 19’
Lusità Martínez (Espanya)
Premi Ciutat d’Elx
Millor Curt Documental
THE WAITING / 16’
Volker Schlecht (Alemanya)
Cine infantil: Kung Fu Panda 4
Dissabte 26 d’octubre a les 17.30 i 20.00 h
Diumenge 27 d’octubre a les 17.30 h
Nacionalitat: els Estats Units
Duració: 94 minuts
Sinopsi: Po, que es convertirà en el Mestre Espiritual de la Valle de la Paz, busca el seu successor com el nou Guerrer Drac mentres lluita contra una nova enemiga anomenada “La Camaleona”.
Cineclub Luis Buñuel: Que la fiesta continúe
Divendres 25 d’octubre
Projeccions: 17.30 i 20.00 h en VOSE
Nacionalitat: França
Duració: 106 minuts
Sinopsi: En 2006, Bhutan es prepara per a la transició cap a la democràcia, organitzant simulacres de votacions per a familiaritzar a la població amb el procés electoral. Mentrestant, a la ciutat d’Ura, un làmina encarrega a un monjo aconseguir una arma per a enfrontar el canvi de règim. El rifle obtingut resulta ser un objecte valuós cobejat per un col·leccionista d’armes estatunidenca.
LLOTJA MEDIEVAL
Exposició: Homenatge a Lola Soler, del Col·lectiu Art-Ellas
Del divendres 18 d’octubre al diumenge 1 de desembre
Horari: De dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h. Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Exposició com a homenatge a la pintora il·licitana Lola Soler, actualment malalta d’ELA. També es projectarà un vídeo sobre la seua trajectòria professional. Exposició col·lectiva d’algunes de les pintores que conformen el Col·lectiu Art-Ellas. És un col·lectiu de dones de diferents edats, sensibilitats i maneres de veure i plasmar la pintura. Una mirada femenina del món a través de l’art, en este cas, de les 6 pintores que donen vida a esta exposició.