La regidora d’Educació ha donat a conéixer les dades de la Memòria d’Absentisme Escolar del curs passat 2023-2024
La Regidoria d’Educació ha donat a conéixer les dades de la Memòria d’Absentisme Escolar del curs 2023-2024 en els quals s’observa una clara estabilització de la problemàtica al municipi d’Elx.
La regidora de l’àrea, María Bonmatí, ha detallat que en educació infantil un 3,16% de l’alumnat matriculat al municipi ha superat el 25% de faltes sense justificar en algun mes del curs passat. En el cas d’educació primària eixe percentatge baixa al 3,11% i se situa en el 6,28% en alumnat d’educació secundària.
“Gràcies al treball realitzat pels diferents agents que componen la Comissió Municipal d’Absentisme (centres educatius; UEO; inspecció educativa, Regidoria d’Educació, Regidoria d’Acció Social i Policia Local d’Elx) les dades d’alumnes que disminuïxen el seu absentisme escolar millora” ha assenyalat Bonmatí.
En este sentit un 47,08% dels casos registrats en educació primària ha progressat amb la disminució de les faltes injustificades, la qual cosa suposa un total de 218 alumnes. El mateix percentatge aconseguix el 34,47% en educació secundària, per la qual cosa 193 alumnes d’instituts d’Elx han millorat després de la intervenció dels centres educatius i els agents implicats.
Segons María Bonmatí, les intervencions que s’han realitzat conforme al protocol durant este curs han sigut 52 entrevistes de treballadores socials i educador social de les Unitats Especialitzades d’Orientació (UEO); 722 entrevistes realitzades per treballadors d’Integració Social; Família i Infància ha realitzat un total de 138 entrevistes; han tingut lloc 44 citacions de famílies en la regidoria d’Educació per a orientals en les pautes a seguir; la Policia Local ha visitat 119 domicilis amb notificacions a aquells menors que no milloren el seu absentisme i s’ha informat de 38 casos que s’han traslladat a la Fiscalia de Menors. A més, este curs s’han celebrat 4 juís per absentisme escolar.
Des d’Educació es van posar en marxa diverses iniciatives durant el passat curs per a previndre esta problemàtica entre les quals es troben tallers d’habilitats socials. En aquests es van realitzar activitats enfocades a fomentar l’autoconcepte, autoestima, autonomia i responsabilitat d’uns 300 alumnes de fins a 8 centres educatius. A més, es va realitzar una activitat d’Escape Room en dos col·legis, en la qual l’alumnat havia de resoldre enigmes per als quals l’assistència a classe era imprescindible.
D’altra banda, Educació va posar en marxa altres línies d’actuació com el suport educatiu en horari no lectiu en 30 centres de primària i 14 de secundària, que ho van sol·licitar; suport a les activitats proposades pels IES de Carrús, Severo Ochoa i Joanot Martorell, així com ferramentes per a la millora de la convivència a l’aula en 8 centres de secundària.
Quant al curs actual, 2024-2025, Bonmatí ha indicat que “comptem amb 5 tècnics d’Integració Social i estem organitzant un reforç escolar subvencionat per la Conselleria d’Educació que, de moment, han sol·licitat 50 centres escolars, 14 de secundària i 36 de primària, tant públics com concertats”.