Els treballs s’estan duent a terme per part d’operaris municipals davant la falta d’acció de la Confederació Hidrogràfica
L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, acompanyat per l’edil de Servicis Públics, Claudio Guilabert; el d’Aigües, Juan de Dios Navarro i Pedanies, Raúl Sempere, ha visitat este dimecres el barranc dels Arcs, on l’Ajuntament continua de forma intensiva amb les labors de neteja i desbrossament en barrancs, com ja s’ha fet recentment en el de Sant Antoni, per a evitar riscos davant futures pluges en el municipi.
Una actuació que Ruz ha recordat que és competència de la Confederació Hidrogràfica. “L’Ajuntament d’Elx està fent una cosa que no és jurisdicció municipal, però davant esta falta d’acció, actuem nosaltres amb recursos propis a través dels operaris municipals, pese al fet que molts d’ells també estan col·laborant en la província de València”.
En este sentit, l’alcalde ha exigit a Confederació Hidrogràfica del Xúquer i Segura “que facen el seu treball i netegen el que han de netejar, perquè és la seua competència, i si no són capaços de garantir-ho, haurien de transferir les competències en els barrancs i també els diners corresponents al seu manteniment anual per a poder licitar el desbrossament de forma permanent”.
Així, ha apuntat que la gota freda “ha sigut, és i continuarà sent un problema climàtic de la nostra zona i per a evitar riscos per a la ciutadania anem a continuar actuant”. En este sentit ha explicat que les labors de neteja i desbrossament continuaran en les pròximes setmanes en l’entorn de La Vaguada i l’Aljub fins a la Penya de les Àguiles.
L’alcalde ha visitat la zona i ha demanat a l’organisme estatal que es faça càrrec de la neteja dels barrancs o que transferisca les competències a l’Ajuntament
A més, l’alcalde ha assenyalat que la recent neteja del barranc de Sant Antoni “fou molt complexa, ja que feia més d’una dècada que no es desbrossava i hi havia una gran quantitat de malesa i canyes, una espècie invasora, que podrien haver obstruït el barranc en cas de fortes pluges”.