El Centre de Coordinació Operativa Municipal roman activat a fi de canalitzar les ajudes que puguen ser requerides des del 112 i les que aporten els il·licitans a través d’accions solidàries
L’alcalde, Pablo Ruz, s’ha reunit amb els portaveus dels diferents grups polítics per a donar a conéixer totes les actuacions realitzades per l’Ajuntament en matèria d’emergències entre dilluns passat 28 d’octubre fins hui.
Durant la reunió, Ruz ha recordat que dilluns passat, 28 d’octubre, es va adoptar la suspensió de l’activitat docent del dimarts en els centres d’ensenyament d’Educació Infantil, Primària i Secundària públics, concertats i privats, EPAs, Conservatori de Música, Escola Oficial d’Idiomes i UNED Elx.
A més, ha indicat que es va acordar suspendre l’activitat en instal·lacions esportives municipals, mercat ambulant de llauradors i el de la Marina, la clausura de les parades de venda de flors al cementeri Mare de Déu de l’Assumpció, el tancament dels parcs i jardins públics i el Museu del Palmerar per a evitar possibles incidències davant la situació d’alerta groga en el municipi amb previsió de fortes ratxes de vent, pluges i fenòmens meteorològics adversos.
Una decisió presa sobre la base del ‘Protocol de preemergències de la Regidoria d’Educació per a disminuir les situacions de risc davant fenòmens atmosfèrics en els centres escolars del nostre municipi” i que establix la suspensió de l’activitat escolar de tots els centres educatius en situació d’Alerta Groga Nivell I – vent. Posteriorment la ciutadania va ser informada de la suspensió de les classes, igual que els portaveus dels grups polítics.
A causa de la magnitud de l’ocorregut a la província de València, el dimecres 30 es va acordar la suspensió de tots els actes programats per l’Ajuntament d’Elx des d’eixe mateix dia i fins al 3 de novembre com a mostra de solidaritat i proximitat amb les persones afectades per la DANA. Eixe mateix dia, 6 patrulles de la Policia Local d’Elx amb 2 oficials i 10 agents van iniciar un operatiu per a ajudar a les localitats afectades.
L’alcalde ha destacat la resposta de particulars i empreses al dispositiu posat en marxa per l’Ajuntament d’Elx juntament amb la Fundació Conciénciate per a la recollida solidària de productes bàsics des del 31 d’octubre al 2 de novembre en diferents centres socials i la seu de Conciénciate. Al mateix temps, es va habilitar el pavelló esportiu del Toscar com a centre neuràlgic de les donacions arreplegades en els diferents centres socials.
En este sentit, ha assenyalat als portaveus dels grups polítics que s’han aconseguit arreplegar durant eixos dies 350 tones de productes bàsics, de les quals 160 ja s’han enviat a les poblacions de Chiva, Catarroja, Picanya i Mislata i la resta ho faran en els pròxims dies.
L’alcalde els ha comunicat que el primer contingent amb una desena de vehicles va partir d’Elx el divendres cap a la localitat de Xiva i un dia després es van desplaçar 14 voluntaris de Protecció Civil a les localitats de Catarroja i Alfafar per a realitzar labors de repartiment de menjar i retirada d’estris i van ajudar en labors d’evacuació. Ja a la vesprada va eixir cap a Picanya el segon contingent format per 28 vehicles amb part de les donacions realitzades pels il·licitans.
Ja el diumenge es va decidir suspendre el tercer enviament d’ajuda als pobles afectats per la DANA a causa de l’alerta roja a València i alerta taronja a Elx.
Per part seua, el dilluns van partir cap a València més d’una desena de treballadors d’UTE Elx per a ajudar en les tasques de neteja, mentre que l’Ajuntament a través del departament de Manteniment, va enviar maquinària especialitzada en neteja i retirada de vehicles als carrers perquè els voluntaris puguen accedir a les zones més inaccessibles. A més, des de l’Ajuntament es decidix cancel·lar les celebracions de Halloween previstes per al 8 de novembre.
En l’actualitat, el Centre de Coordinació Operativa Municipal roman activat a fi de canalitzar les ajudes que puguen ser requerides des del 112 i les que aporten els il·licitans a través de diferents accions solidàries.