Tindrà lloc el dijous, 12 de desembre, al Centre de Congressos on es presentaran dos importants projectes educatius i es farà entrega de reconeixements a diverses entitats socials
El pròxim 12 de desembre Elx commemora el Dia Internacional dels Drets Humans amb la VIII Gala de Drets Humans organitzada per la Regidoria de Cooperació Internacional.
La regidora de l’àrea, Celia Lastra, ha assenyalat que “enguany la gala estarà enfocada en l’educació com a dret humà fonamental que permet traure a les persones de la pobresa, superar desigualtats i garantir el seu desenvolupament d’una forma sostenible”. L’esdeveniment estarà teatralitzat amb una escenografia dins d’una aula i que portarà als assistents a través del món de l’educació.
La VIII Gala dels Drets Humans tindrà lloc dijous que ve a les 18.00 hores en el Centre de Congressos i tindrà dos seccions. D’una banda, es compartirà amb els assistents els resultats de dos projectes duts a terme sobre educació: projecte ‘Estudi per la teua escola’ i el Certamen Escolar de Dibuix sobre Drets Humans.
Lastra ha recordat que el projecte ‘Estudie per la teua Escola’ “pretén acostar al món de la Cooperació Internacional als joves universitaris perquè coneguen que s’està realitzant en altres països en este àmbit”. El projecte ha tingut més de 300 participants de la biblioteca de la UMH que han invertit més de mil hores d’estudi per a fer costat a cinc projectes de Cooperació Internacional. En la gala, les entitats guanyadores, Kasumai Elx i Toubabs Team, rebran guardons per impulsar els projectes que els estudiants van votar amb les seues hores d’estudi.
Segons la regidora de Cooperació, Celia Lastra, “amb este acte pretenem sensibilitzar sobre la importància de l’educació i donar a conéixer els projectes que s’estan realitzant des d’ONGD il·licitanes”
D’altra banda, el Certamen Escolar de Dibuix sobre Drets Humans, que es va realitzar després de l’estiu, ha consistit en la realització de 5 tallers en centres educatius amb una gran acceptació i amb la presentació de 210 dibuixos al certamen de fins a 7 col·legis. En la gala es farà entrega dels tres premis del certamen i es farà una menció especial als 8 finalistes.
A més, Celia Lastra, ha assegurat que durant l’acte s’entregaran reconeixements a dos entitats pel treball realitzat, un en defensa dels Drets Humans i un altre en l’àmbit de l’educació. En este sentit, es reconeixerà el treball de la Revista 5W, un mitjà de comunicació digital i imprés especialitzat en cròniques narratives i reportatges de llarg format en espanyol, que busca oferir una cobertura de temes globals amb especial èmfasi en conflictes, moviments socials, drets humans, migració i medi ambient. L’ONGD Fundació Ajuda Solidària Filles de Jesús (FASFI) serà l’altra entitat reconeguda en la gala pels seus projectes de suport a països i grups en situació de vulnerabilitat i per la seua missió de sensibilitzar, informar i fer realitat la cooperació internacional, així com promoure la participació i el voluntariat social.
“Amb la VIII Gala de Drets Humans pretenem sensibilitzar sobre la importància de l’educació i donar a conéixer projectes que s’estan realitzant des d’ONGD il·licitanes que són capdavanteres i fan un treball magnífic en tots els àmbits” ha conclòs Lastra.