Els Reis Mags arriben el pròxim 4 de gener a Elx

Els Reis Mags arriben el pròxim 4 de gener a Elx

 


 El Campament Reial estarà disponible en Torre dels Vaïllos des del dia 3 de vesprada amb els patges reials mentre que Ses Majestats estaran els dies 4 i 5 i fins allí es podrà acudir de forma gratuïta amb un servei especial d’autobús o amb el “trenet”


La regidora de Festejos, Inma Mora, ha anunciat les diferents activitats que es realitzaran amb motiu de l’arribada de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient al municipi. “Un any més, viurem un dels actes més esperats pels més menuts com és la Cavalcada i el Campament Reial”.

Els il·licitans podran entregar les cartes amb els seus desitjos a partir del 3 de gener en el Campament Reial instal·lat als voltants de la Torre dels Vaïllos. Allí estaran els patges reals, de 17.00 a 21.00 hores, per a atendre els més menuts, mentre que el dia 4 a partir de les 11.00 seran els mateixos Melcior, Gaspar i Baltasar els que seran presents en el Campament Reial per a arreplegar les cartes i seran rebuts per l’alcalde, Pablo Ruz. Ses Majestats romandran el dissabte fins a les 14.00 i a la vesprada, de 17.00 a 21.00, mentre que el mateix 5 de gener, diumenge, l’horari serà de 10.30 a 13.00 hores.

Per a desplaçar-se fins a la zona es posarà a la disposició dels ciutadans el Tren Turístic, més conegut com a ‘Trenet’, que farà recorreguts gratuïts des de l’Oficina de Turisme, en l’entrada del Parc Municipal. Una altra opció per a acudir al Campament Reial serà a través del servici especial d’autobús gratuït que es posarà a la disposició dels il·licitans els dies 4 i 5 de gener.

L’autobús prestarà el servici el dia 4 de 10.00 a 13.00 i de 17.00 a 21.00 hores, mentre que el 5 serà de 10.00 a 13.00 hores i eixirà des de l’avinguda de Novelda, passant per Jordi Joan, Gabriel Miró, Antonio Machado, Concepción Arenal, Pere Joan Perpinyà, Eduardo Fernández GarcíaCurtidors, Eugeni d’Ors, Porta de la Morera, avinguda Joan Carles I, plaça de Benidorm, Tractat d’Elx, Camí Bassa del Moro, avinguda Alcalde Vicente Quiles, avinguda Llibertat, Diagonal i finalitzant de nou a l’avinguda de Novelda.

L’edil ha destacat que la Cavalcada de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient tindrà lloc el 5 de gener a partir de les 18.00 hores des del Parc Pedro Zerolo i recorrerà l’avinguda de Novelda, Jordi Joan, Reina Victòria, plaça de Baix, Corredora, Porta d’Alacant, Mestre Albéniz i finalitzarà en Traspalau on, per primera vegada, s’escenificarà l’adoració dels Reis Mags i els pastors al nen Jesús.

La Cavalcada comptarà amb la participació de més de 800 persones, on destaquen nombroses carrosses i espectacles acompanyats per bandes musicals i colles en què apareixeran coneguts personatges d’Alícia al País de les Meravelles, el Llibre de la Selva o Buscant Nemo, a més d’un circ vintage per a amenitzar el públic assistent, sense oblidar la part bíblica en la qual col·laboren nombrosos ens festers com la Gestora de Festejos Populars, Moros i Cristians, Grup Jerusalem, Pobladors, Centre Aragonés o la Casa d’Andalusia. No faltarà en la Cavalcada els dromedaris i diferents animals com ara cavalls, oques o ases.

Mora ha recordat que per segon any hi haurà un tram blau, sense so, i destinat a persones que tinguen algun tipus de discapacitat intel·lectual o d’espectre autista a qui els sorolls i estímuls poden estressar-los. Estarà situat al carrer Jordi Joan, des del Centre de Salut de Sant Fermí fins a l’encreuament amb Vicent Blasco Ibáñez

De les 12.000 cadires per a poder gaudir de la Cavalcada ja han eixit a la venda 6.000 en línia a través de Vivaticket, i demà 3 de gener eixiran les 6.000 restants de manera presencial. Estes poden adquirir-se en les casetes habilitades al passeig de l’Estació o a la plaça dels Algeps (Ximeneres) en horari de 9.00 a 14.00 i de 17.30 a 21.00 hores.

En concret, en Ximeneres es podran adquirir les localitats corresponents a avinguda de Novelda, Jordi Joan i el tram blau, mentre que la del passeig de l’Estació es destinarà a les de Reina Victòria, Corredora, plaça de Baix, Pont Ortissos i Mestre Albéniz.