Des de la Regidoria de Dona s’han organitzat diferents esdeveniments entre els quals destaca l’acte institucional del pròxim 8 de març on hi haurà lectura de manifest i la inauguració de l’exposició ‘Elx, una mirada de dona’
L’Ajuntament d’Elx, a través de la Regidoria de Dona, ha organitzat al costat de Casa de la Dona, una programació especial amb motiu del Dia Internacional de la Dona que se celebrarà el pròxim 8 de març.
La regidora de l’àrea, Caridad Martínez, ha explicat que els actes emmarcats a ‘Elx, una mirada de dona’, començaran el mateix dissabte 8 de març amb l’acte institucional i la lectura de manifest que tindrà lloc a la plaça de Baix a les 12.00 hores. Després de la lectura s’inaugurarà l’exposició ‘Elx, una mirada de Dona’ que mostrarà el recorregut de diverses dones il·licitanes que han jugat importants papers en cada un dels seus camps. “Una exposició que repetim enguany, però de manera ampliada amb un total de sis mòduls que es mouran entre el nucli urbà i les pedanies” ha assegurat Martínez.
Ja el dilluns, 10 de març, se celebrarà una taula col·loqui de dones de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, ‘Dones trencant motles’, que tindrà lloc a la Sala de Conferències del Centre de Congressos a partir de les 18.00 hores.
Dins de la programació amb motiu del 8M també està programada l’obra teatral Invisibles de Maracaibo Teatre que acollirà la Sala Cultural de La Llotja el diumenge 16 de març a les 18.30 hores.
Per la seua part la regidora de Biblioteques, Loli Serna, ha explicat les activitats que es desenvoluparan per a commemorar el Dia Internacional de la Dona en la Xarxa de Biblioteques Municipals. La programació començarà el pròxim 5 de març amb la presentació del llibre Vuela Alto de Marina Marroquí a les 18.00 hores a la biblioteca Pedro Ibarra.
El 6 de març tindrà lloc la tercera Marató Literària Lletra Violeta, una tertúlia per a dialogar sobre la dona escriptora i la protagonista femenina en la literatura, a càrrec d’autores il·licitanes que serà a les 18.00 hores al claustre de la biblioteca Pedro Ibarra. Dins de l’activitat destaca l’obra Una habitación violeta: la mujer en la obra de Ana Esmeralda P. Recuenco duta a terme per la mateixa Ana Esmeralda P. Recuenco; la presentació de La cuneta de Judes de Cristina P. Benito; la xarrada sobre els personatges de La Dama Blanca d’Elena Picó i la lectura de Cuentos con aromas ilicitanos de Verónica Cano.
A més a les biblioteques municipals es desenvoluparan més activitats com ara la Marató Literària Lletra Violeta
Del 17 al 24 de març es realitzarà L’Hora del Conte en totes les Biblioteques Infantils-juvenils. En esta ocasió s’ha triat la versió actualitzada d’un conte clàssic, Érase dos veces Blancanieves. A continuació, els xiquets inscrits participaran en un taller d’Històries en 3D per a continuar jugant amb la protagonista del conte. L’activitat serà a les 17.30 hores amb reserva prèvia i girarà per les biblioteques de la Marina, Torrellano, l’Altet, Gloria Fuertes, Mestre Pep Sempere i Pere Ibarra.
Finalment, el dia 27 a la Biblioteca Pere Ibarra es durà a terme el club de lectura entorn a l’obra La estrategia del engaño de l’escriptora il·licitana Mariam Vicente. Una història de suspens emmarcada en la guerra civil espanyola. L’activitat començarà a les 18.00 hores i allí serà present l’autora per a comentar amb ella les impressions del seu llibre.