Els cines Odeon projecten esta setmana Marco i Harold y el lápiz mágico
La companyia Carafur Teatre presenta la seua obra Agosto al Gran Teatre el dissabte, 15 de març, a les 20 hores. Interpreten una família que s’enfonsa després de la desaparició del patriarca, un escriptor alcohòlic. La matriarca, malalta i cruel, domina les seues filles, dones fortes però marcades per secrets, mentides i infidelitats. Enmig de la calor i el conflicte, es revelen les misèries i ressentiments que els unixen en la seua incapacitat de ser felices.
A més, els cines Odeon projecten esta setmana Marco, pel·lícula espanyola dirigida per Aitor Arregi i Jon Garaño, basada en la història real d’Enric Marco, un sindicalista que va enganyar la societat fent-se passar per un supervivent dels camps nazis. Protagonitzada per Eduard Fernández, la cinta explora la complexitat del personatge i les conseqüències de la seua mentida. Els més xicotet de la casa poden gaudir del llargmetratge Harold y el lápiz mágico, que narra la història d’Harold, un xiquet amb una imaginació desbordant que, amb el seu llapis morat, dibuixa mons que cobren vida. A través de les seues aventures, aprén sobre la creativitat, la curiositat i la importància de la imaginació.
El Centre de Cultura Contemporània d’Elx L’Escorxador compta amb activitats com el taller infantil Descobrint el teatre musical, el dissabte, 15 de març, de 10 a 13 hores, o el teatre familiar Ja Ji é, el cerdito verdi-azul el dissabte, 15 de març, a les 18 hores, amb motiu de la celebració del Mes del Teatre.
GRAN TEATRE
Festival: II Festival Grans Compositors
Divendres 14 de març a les 19:00 h
Accés gratuït amb invitacions que són gestionades per l’associació Fòrum Cultural 158 Elx
Teatre: Agosto, amb la Cia. Carafur Teatre
Dissabte 15 de març a les 20:00 h
Duració: 90 minuts
Preu: 12 € (sense descomptes)
Venda d’entrades: taquilla del Gran Teatre i vivaticket.es
Informació: Agost de 2007. Una casa de camp als afores de Pawhuska, Oklahoma. Un mes d’asfixiant calor i esdeveniments devastadors. Una casa al Comtat d’Osage com a columna vertebral d’una família composta per dones, fortes i dèbils a la vegada, de vivències encapsulades plenes de secrets i mentides. Un patriarca desaparegut, brillant autor i marit alcohòlic. Una família dominada per una matriarca forta, malalta i desequilibrada, però no per això menys cruel, de la qual tots acaben fugint. Les misèries morals de l’ésser humà, adobades de mentides, infidelitats i odi, mostrant els draps bruts que tota família amaga per vergonya o, senzillament, per un mer autoengany de supervivència. Una família unida per la seua incapacitat de ser feliços.
Música: Salvador Sánchez. Goyescas
Diumenge 16 de març a les 12:00 h
Duració: 90 minuts
Preu: 10, 15 i 20 € (sense descomptes)
Venda d’entrades: taquilla del Gran Teatre i vivaticket.com
Informació: Goyescas és una obra per a piano composta per Enrique Granados. Inspirada en les pintures de Goya, consta de sis moviments que evoquen l’atmosfera romàntica i tràgica del s. XVIII. L’obra es caracteritza per la riquesa harmònica i el virtuosisme pianístic. La seua interpretació requerix un pianista excepcional, capaç de transmetre la seua delicadesa i intensitat emocional. Tindrem el privilegi d’escoltar-la en versió completa, fet que és poc comú als escenaris. Salvador Sánchez, nascut a Elx, és un jove pianista amb una gran projecció internacional. Graduat en el prestigiós Royal College of Music de Londres, ha oferit concerts de piano al Regne Unit, Espanya, Itàlia, Rep. Txeca i Estònia.
Exposició: The Mystery Man. L’home del Sudari
Del divendres 24 de gener al dilluns 24 de març.
Inauguració: divendres 24 de gener a les 19.00 h
Horari: De dilluns a diumenge de 10.00 a 20.00 h. Últim accés 45 minuts abans del tancament.
Venda d’entrades: themysteryman.com/the-mystery-man-elche
Informació: Una antologia de 15 anys d’estudi sobre la Síndone (el sudari) de Torí. Al llarg de sis sales desglossem els aspectes més importants d’un dels grans enigmes de la història: Qui era l’home del Sudari Sant? Este recorregut històric, artístic i científic sobre els estudis de la Síndone (el sudari), el seu impacte en el món cristià i en la representació de la imatge de Jesús, et farà viatjar a través del temps i més enllà de la ciència.
L’exposició científica compta amb la primera imatge hiperrealista de la història de Jesús de Natzaret basada en el misteri del Sudari Sant. Es tracta d’una història sintetitzada de l’objecte més impressionant de la nostra història, una exposició científica, arqueològica, numismàtica, forense i artística que produïx un sentiment únic i intransferible a cada persona i que, sens dubte, no deixa indiferent ningú.
LA LLOTJA
Pop/líric: Tributo a il Divo. Trivox
Dissabte 15 de març a les 22:00 h
Entrada anticipada: 26 € / Taquilla: 30 €
Duració: 100 minuts
Venda d’entrades: lomasticket.com i en taquilla una hora abans
Informació: Viu un concert ple de màgia on escoltarem les més belles cançons del grup Il Divo com ara Adagio, Volare, Regresa a mí o My way, entre altres joies de la història de la música. Amb un estil modern i fresc i una elegant posada en escena, Trivox ha omplit auditoris a les principals ciutats del país (Madrid, Santander, Alacant, Múrcia, Mallorca, etc.) i ha tingut gran èxit de públic i crítica.
Teatre: Invisibles, amb la Cia. Maracaibo Teatre
Diumenge 16 de març a les 18:30 h
Duració: 60 minuts
Invitacions: taquilla del Gran Teatre i el dia de l’espectacle en la taquilla de La Llotja.
Informació: Esta representació teatral forma part de la programació que la Regidoria de la Dona ha preparat la commemoració del Dia Internacional de la Dona.
Mes del teatre. Teatre familiar: Ja Ji Lé, el porquet verd-blau, amb la Cia. La Carreta
Dissabte 15 de març a les 18:00 h
Duració: 45 minuts
Entrada única: 3 € (a la venda en la taquilla del Gran Teatre, vivaticket.es o una hora abans de l’espectacle en la taquilla de L’Escorxador)
Després de la representació es realitzarà un col·loqui no moderat amb actors, actrius, tècnics… i públic.
Informació: Ja Ji Lé és un tendre i emocionant espectacle realitzat amb marionetes de vareta superior i ombres realitzades amb retroprojecció de transparències, que el convertix en una proposta visual de gran bellesa dirigida a un públic familiar.
Espectacle inspirat en el conte d’Ursula Wölfel, que ens conta i ens ensenya la importància d’acceptar-nos tal com som. Un porc senglar gris vol ser distint de com és i, màgicament, els seus desitjos esdevenen realitat. Adquirix el meravellós color verd-blau d’un peix, la sedosa melena d’un lleó i el llarg i esvelt coll d’una girafa…
El problema és que ara no sap quin animal és. A la recerca d’algú que li diga qui és o com es diu, inicia un llarg viatge que el portarà a viure moltes aventures i a conéixer uns altres animals, però, fonamentalment, a conéixer-se i acceptar-se a ell mateix. No importa com sigues, sempre que sigues tu.
Mes del teatre. Taller infantil: Descobrint el teatre musical, amb la Cia. Teatralizarte
Dissabtes 15, 22 i 29 de març i 5 d’abril de 10:00 a 13:00 h
Diumenge 6 d’abril a les 12:00 h, mostra d’alumnes
Lloc: Espai escènic + Escèniques 2
Inscripció gratuïta a partir del dilluns 3 de març en acteatralizarte@gmail.com
Informació: Celebra el mes del teatre fent teatre! En este taller, xiquets i xiquetes tindran l’oportunitat de conéixer el teatre musical fent la seua pròpia obra de teatre, en la qual cantaran, ballaran, interpretaran els seus personatges i gravaran les seues cançons.
Enguany, arriba la IX edició d’este taller, amb el qual estem segurs que els nostres alumnes descobriran este art mentre es divertixen i se sorprenen dels seus resultats, que podran mostrar a amics i familiars l’últim dia de curs.
Durant les diferents sessions, treballarem l’expressió de les emocions, desenvoluparem la capacitat de parlar en públic, l’escolta activa, el coneixement del cos i de l’espai… Tot açò es durà a terme des d’una metodologia lúdica, de forma que aprenguen mentre es divertixen i desenvolupen habilitats com el treball en grup i valors com el respecte o l’empatia.
Mes del teatre. Taller: Teatre de marionetes, de Pequeños y pequeñas artistas
Diumenge 16 de març d’11.00 a 13.00 h
Lloc: Taller de Plàstiques
Inscripcions: Les places es podran sol·licitar el dilluns de la setmana en la qual s’impartirà el taller, fins al divendres a les 18.00 h, mitjançant un WhatsApp al 684082555 amb l’edat i el nom dels participants (incloent-hi als i les acompanyants).
Informació: Per a commemorar el mes del teatre, realitzarem un teatre de marionetes, començant per la creació d’un personatge: qui és, quin és el seu paper i les seues motivacions.
Tots els participants tindran els mateixos materials i hauran de crear una marioneta pròpia que parle d’ells/elles mateixos/es i li donaran la seua pròpia identitat.
Mes del teatre. Exposició: Acotacions visuals, de José Fernández
Del divendres 28 de febrer al diumenge 30 de març
Inauguració: Divendres 24 a les 20:00 h
Lloc: Sala Lanart
Informació: Des que Toulouse-Lautrec i Jules Chéret definiren amb els seus treballs les pautes del cartell teatral modern, nombrosos artistes seguiren els seus passos i contribuïren a l’evolució d’esta forma d’art.
Hui dia, amb els avanços tecnològics, la disciplina del cartell teatral s’ha desplaçat cap a la part tècnica sense que això signifique una pèrdua de l’essència artística.
El teatre, com una de les pedres angulars de l’art, ens oferix als dissenyadors una oportunitat única d’explorar i expressar visualment l’esperit d’una obra teatral.
A través del disseny gràfic, els artistes podem sintetitzar en una única imatge la narrativa i l’atmosfera de l’obra i crear així una connexió immediata i poderosa amb el públic.
Esta exposició és només una mostra dels treballs, en variats estils i tècniques, que des de 2016 fins ara he realitzat per a companyies de teatre amateur d’Elx, junts per primera vegada, testimoniant com està de viu el teatre il·licità.
CINE ODEON
Filmoteca: Marco
Del dimecres 12 al diumenge 16 de març
Projeccions: 17:30 / 20:00 / 22:30 h
Nacionalitat: Espanya
Duració: 98 minuts
Sinopsi: Enric Marco Batlle va ser un sindicalista espanyol que va exercir com a secretari general de la Confederació Nacional del Treball (CNT) i com a president de l’Amical de Mauthausen d’Espanya.
Durant la seua etapa al davant de l’Associació, Marco va donar un gran nombre de xarrades, principalment en centres d’ensenyament, sobre la seua pretesa vivència com a supervivent dels camps nazis.
Més endavant, es va acabar descobrint que havia falsejat dades de la seua biografia.
Cicle Déu al cine: Ordet (la paraula)
Dijous 13 de març a les 19:00 h VOSE
Nacionalitat: Dinamarca
Duració: 125 minuts
Organitza: Cineclub Luis Buñuel
Col·labora: Societat de Filosofia de la Província d’Alacant
Presentació i col·loqui
Entrada lliure fins a completar aforament
Sinopsi: Cap a 1930, en un xicotet poble de Jutlàndia occidental, viu el vell granger Morten Borgen. Té tres fills: Mikkel, Johannes i Anders.
El tercer, Anders, està enamorat de la filla del sastre, líder intransigent d’un sector religiós rival.
Tal circumstància revitalitza la discòrdia que sempre ha existit entre les dos famílies, ja que cap d’estes veu amb bons ulls que els seus fills contraguen matrimoni.
Cineclub Luis Buñuel: Quand vient l’automne
Divendres 14 de març a les 17:30 i 20:00 h
Nacionalitat: França
Duració: 102 minuts
Sinopsi: Michelle, una àvia en plena forma en tots els aspectes, viu una jubilació tranquil·la en un poblet de Borgonya, on també residix Marie-Claude, la seua millor amiga. El Dia de Tots Sants, sa filla Valérie ve a veure-la amb la idea de deixar-li el seu net Lucas durant la setmana de vacances escolars.
Informació general del Cineclub Luis Buñuel:
Entrada general: 5 €
Socis del cineclub: accés amb la targeta semestral.
Venda d’entrades en www.lomasticket.es i taquilla del cine Odeon.
Informació i inscripcions al Cineclub en www.cineclubluisbunuel-elche.com i cine Odeon els dies de les sessions.
Cine infantil: Harold and the purple crayon
Dissabte 15 de març a les 17:30 i 20:00 h
Diumenge 16 de març a les 17:30 h
Nacionalitat: Els Estats Units
Duració: 92 minuts
Sinopsi: Dins del seu llibre, l’aventurer Harold pot fer que qualsevol cosa cobre vida simplement dibuixant-la. Quan creix i es dibuixa a ell mateix fora de les pàgines del llibre al món verdader, Harold descobrix que té molt a aprendre sobre la vida real, i que el seu fidel llapis màgic pot desencadenar les malifetes més divertides que mai haguera imaginat. Quan el poder de la imaginació sense límits cau en mans equivocades, Harold i els seus amics necessitaran tota la seua creativitat per a salvar tant el món real com el seu propi.
ORDRE TERCER
Exposició: Entre peixos i xarxes, de David Alonso García
Del divendres 24 de febrer al diumenge 23 de març de 2025
Inauguració: 14 de febrer a les 19:00 h
Horari: De dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h. Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Informació: David Alonso García, professor de dibuix a l’IES Tirant lo Blanc, ens mostra la seua obra gràfica en paper de gravats i estampacions. Després d’anys treballant el gravat en una gamma sempre monocromàtica, va descobrir el color i va començar a experimentar amb ell. En esta exposició, el color es manifesta a través d’un univers aquàtic ple de peixos, amb una composició diferent en cada una de les obres.
LES CLARISSES
Exposició: Quadres amb motiu del Dia de la Dona
Del divendres 7 al diumenge 30 de març de 2025
Inauguració: 7 de març a les 17:00 h
Horari: De dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h. Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Informació: Exposició organitzada per l’Associació de Belles Arts d’Elx (ABAE). En aquesta participaran tant dones com homes i la temàtica central serà la lluita, assoliments, sofriment o anhels de la dona.
BARRIS I PEDANIES
TORRELLANO BAIX. CENTRE CÍVIC
Comèdia: La última y nos vamos, amb la Cia. Taitantos
Divendres 14 de març a les 20:00 h
ATZAVARES. CENTRE CÍVIC
Màgia familiar: Joan Vidal
Dissabte 15 de març a les 18:00 h
HORT DELS PONTOS
Espart
Demostració del treball de l’espart – Tot el matí
Taller d’espart per a principiants – Sessions: 10:00 i 12:00 h
Taller d’ambientadors naturals, impartit per Toni el Biòleg – Sessions: 10:00, 11:00, 12:00 i 13:00 h
Inauguració de l’exposició “Terrats i Teules” – Col·lecció ceràmica Canales & Brotons – Fins a l’1 de juny
Informació: pontos@museopusol.com i telèfons 965 938 982/984/985/986
SALA LA TRAMOIA
Teatre familiar: Vacío, amb la Cia. La Rous Teatro (Granada)
Del dimarts 11 al divendres 14 de març a les 10:30 h (concertat amb centres educatius)
Dissabte 15 de març a les 18.00 h, per a públic familiar
Duració: 65 minuts
Recomanat a partir de 8 anys
Informació: El viatge d’una xiqueta que ve al món i el d’una mare que la rep amb els braços oberts amb un amor incondicional. Ambdues recorren este camí fet de diferents etapes; etapes plenes de preguntes sense resposta, de moments emotius, de desacords i acords, de paisatges interiors desoladors, i esperançadors, de buits.
Vacío no és només un espectacle, és una crida a l’acció per a mares, pares, educadors, professionals de salut mental i principalment una picada d’ullet a la joventut perquè senta i sàpia que no està sola.