Oficina Municipal d’Habitatge Social
L’Oficina Municipal d’Habitatge Social és un servei dirigit a aquelles persones i famílies que, a causa de les seues dificultats econòmiques, socials i familiars, no poden fer-se càrrec de les necessitats bàsiques, entre elles, la impossibilitat del pagament de les quotes hipotecàries o de lloguer de la seua llar, i que s’enfronten a situacions de greu vulnerabilitat, precarietat extrema, pobresa i exclusió social, econòmica i residencial.
Davant aquestes situacions, la Regidoria d’Igualtat, Drets Socials i Polítiques Inclusives, a través de l’Oficina Municipal d’Habitatge Social, ofereix un servei d’informació, assessorament i mediació per a ajudar aquestes famílies a mantindre el seu habitatge o trobar una alternativa residencial, i així tractar d’evitar la pèrdua de l’habitatge i la consegüent situació d’exclusió.
SERVEIS
SERVEI DE MEDIACIÓ.
Un servei gratuït d’assessorament, mediació i intermediació per a persones o unitats de convivència en risc de perdre el seu habitatge habitual i únic, per impagaments d’hipoteca o de lloguer.
SERVEI D’INFORMACIÓ I ASSESSORAMENT.
Des de l’OMVS s’ofereix informació sobre les ajudes genèriques de lloguer de Conselleria, Covid-19, per a joves i ciutadans en general. En aquests casos, també s’aconsella la sol·licitud d’habitatge públic a EVHA, el registre com a demandant d’habitatge social, requisit a més necessari per a accedir a les ajudes, o a qualsevol habitatge d’EVHA, ja que l’Ajuntament d’Elx no disposa d’habitatges per a oferir en règim de lloguer social.
SERVEI DE CAPTACIÓ D’HABITATGES DE LLOGUER DE RENDA LLIURE.
Les persones propietàries que volen oferir el seu habitatge en lloguer, poden contactar amb la nostra oficina, per telèfon o correu electrònic. Agraïm la seua solidaritat i suport per fer possible el dret a l’habitatge, com a necessitat bàsica.
SERVEI DE PISOS D’EMERGÈNCIA
Es disposa de pisos per a situacions d’emergència, que es detecten per l’Oficina per a oferir una alternativa residencial TEMPORAL per circumstàncies extremes, com ara incendi de l’habitatge, a famílies en situació de vulnerabilitat.
SERVEI DE PISOS D’EMANCIPACIÓ.
Es disposen de dos pisos Municipals Esperanza Pertusa, per a joves de 18 a 23 anys procedents del sistema de protecció puguen emancipar-se per a desenvolupar el seu projecte de vida, i aconseguir un nivell de competència personal i professional adequats a les seues característiques persones i a les necessitats que la societat demanda actualment, la qual cosa permetrà generar un procés de maduresa psicològica, social i laboral que permeta l’emancipació dels i de les participants i la seua integració social i laboral a la nostra ciutat. Fruit del conveni entre la Fundació ESPERANZA PERTUSA i L’OBRA NATZARET amb aquest Ajuntament.
SITUACIONS D’IMPAGAMENT O LLANÇAMENT QUÈ FER I A ON DIRIGIR-ME?
1. No podré pagar el lloguer, o tinc deute de diversos mesos de lloguer, i vull evitar arribar a un llançament.
– Ha de dirigir-se al Centre Social de la seua zona, i sol·licitar cita amb Treballador Social perquè es valore la seua situació i se li facilite informació sobre les ajudes per a lloguer.
– Accedir a la web de la GVA per a sol·licitar les ajudes de lloguer, que convoca anualment, al voltant del primer semestre de l’any. https://habitatge.gva.es/va/conselleria
2. He rebut requeriment notificant llançament per falta de pagament de la renda de lloguer què he de fer?
Dins dels 3 dies següents des que se li practique el requeriment, ha de sol·licitar justícia gratuïta, per a això ha d’acudir immediatament al jutjat, concretament al Servei d’Orientació Jurídica per a sol·licitar advocat d’ofici, i seguidament, pujar a la primera planta del jutjat, a Deganat, a portar la documentació que se’ls haja proporcionat des d’aquest servei i comunicar que l’han sol·licitat. Rebrà SMS amb el/la advocat/da que se li assigne, que procedirà a contactar amb Serveis Socials a través de la seu electrònica si precisa Informe de vulnerabilitat i/o d’exclusió social.
3. Tinc contracte de lloguer social en un habitatge propietat d’una entitat bancària o un Fons i em comuniquen que a finalització de contracte he d’abandonar l’habitatge.
Si normalment acudeix a Serveis Socials del centre de zona que li correspon, ha de comunicar-lo al seu treballador/a social perquè realitze derivació formal a l’Oficina Municipal de l’Habitatge Social. Si es tracta d’una consulta breu i genèrica, té a la seua disposició el telèfon de l’Oficina Municipal de l’Habitatge, que podrà resoldre els seus dubtes.
INFORMACIÓ DE RECURSOS PER A AJUDA AL LLOGUER
Ajudes de pagament de lloguer de la Generalitat
Ajudes de lloguer Covid-19. Convocatòria 2021 Veure enllaç
Ajudes lloguer generals. Veure enllaç
Ajudes de lloguer per a joves. Veure enllaç
Llistat provisional de sol·licituds d'ajudes de lloguer admeses. Veure enllaç
Guia Informativa de les preguntes més freqüents davant el lloguer d’un habitatge.
Ací trobares respostes a les següents preguntes:
- Quina informació he d’exigir abans de llogar un habitatge?
- És necessari inscriure el contracte de lloguer en el Registre de la Propietat?
- És necessària la constitució de fiança?
- Quines dades han de constar en el contracte d’arrendament?
- Quina duració té l’arrendament si no s’especifica termini en el contracte?
- Pot exigir-me l’arrendador que pague una mensualitat per endavant?
- Què és i per què es produeix un DESNONAMENT?
- Què és un llançament?
- Quin és el procediment en un judici per falta de pagament de la renda?
Guia Informativa Veure enllaç
Compensació a arrendadors Veure enllaç
INFORMACIÓ I RECURSOS DAVANT DESNONAMENTS I LLANÇAMENTS.
UNITAT D’AJUDA DAVANT DESNONAMENTS DE LA GENERALITAT VALENCIANA.
Es tracta d’un equip multidisciplinari per a donar resposta immediata a situacions d’emergència residencial.
Des d’aquesta unitat es presta un servei d’atenció precoç per Whatsapp per a les persones afectades en el telèfon 722 846 606. A través d’aquest mitjà es para atenció diària de caràcter assistencial i legal entre les 10.00 hores i les 20.00 hores en dies laborables.
El registre amb sistema d’enregistrament telefònic dels missatges de Whatsapp permet oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos i la derivació d’aquests als serveis corresponents.
Es para atenció en castellà o valencià, segons l’elecció del/de la sol·licitant.
OFICINA XALOC
Aquest Ajuntament va signar el passat 9 d’agost de 2021 un conveni amb la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, de la Generalitat Valenciana per a fer possible la posada en marxa de l’Oficina XALOC a Elx, que presta un servei integral de finestreta única, de gestió, informació, mediació social i assessorament en matèria d’habitatge, rehabilitació d’edificis i regeneració urbana.
HABITATGE SOCIAL
AVÍS IMPORTANT
Des de l’1 d’octubre de 2021, la Generalitat disposa d’un ÚNIC REGISTRE DE SOL·LICITANTS D’HABITATGE (Decret 106/2021).
Les persones que ja havien sol·licitat habitatge de patrimoni públic de la Generalitat hauran de renovar la inscripció abans del 31 de març de 2022 per a mantindre la màxima antiguitat.
La sol·licitud pot realitzar-se:
- a través de mitjans electrònics amb certificat electrònic o cl@ve permanent. L’enllaç per a accedir a aquest registre és https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19201
- a través de representant, per a això haurà d’emplenar i signar l’imprés d’autorització per a la representació i, una vegada signat, escanejar-lo i adjuntar-lo al tràmit https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19201
- de manera presencial a l’Entitat Valenciana d’Habitatge i sòl (Evha) situada a C/Girona, 4 d’Alacant, per a això hauran d’acudir a les seues oficines, en les quals el personal de l’entitat els facilitarà la realització del tràmit. L’horari d’atenció és de 9.00 a 14.00 hores.
Per a sol·licitar cita prèvia poden telefonar al 96 593 82 55 o a través de l’enllaç http://www.evha.es/portal/castellano/citaprevia/
Si tenen alguna incidència amb el tràmit telemàtic, poden escriure a: generalitat_en_red@gva.es o a saudep@gva.es, telefonar a CAU TIC 963985300 o a SAU a. c. s. 963866010.